درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در بغلان و بلخ

سه شنبه 5 بهمن 1400 - 14:09
https://iswnews.com/?p=61532

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در ادامه‌ی درگیری‌های طالبان با نیروهای “احمد مسعود” و مسلحین ناشناس در استان‌های بغلان و بلخ، ۱۶ نفر کشته و زخمی شدند.

در ادامه درگیری‌های پراکنده طالبان و نیروهای احمد مسعود در مناطق کوهستانی استان بغلان، روز گذشته ۴ بهمن ماه، مسلحین طالبان به مواضع نیروهای احمد مسعود در مناطق کزل و چرخ و فلک واقع در شهرستان خوست و فرنگ حمله کردند.
در این درگیری که ده ساعت به طول انجامید، چهار نفر از اعضای طالبان کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین از نیروهای احمد مسعود نیز دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شده است.
براساس اظهارات منابع رسانه‌ای نیروهای احمد مسعود، طالبان پس از حمله به منطقه کزل و چرخ و فلک از مردم غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است که در نتیجه آن دو غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

فرماندهی نیروهای “احمد مسعود” در شهرستان خوست و فرنگ را شخصی به نام “بریالی سنگین” از افسران حکومت پیشین به عهده دارد.

از سویی دیگر افراد مسلح ناشناس در منطقه دهم شهر مزارشریف، تجمع نیروهای طالبان را هدف حمله قرار داده که منجر به کشته شدن یک طالب و زخمی شدن یکی دیگر از اعضای این گروه شده است.

در درگیری‌های یک ماه اخیر افغانستان، آمار تلفات طالبان به ویژه در مناطق شمالی افزایش یافته است. از یکسو نیروهای تحت امر “احمد مسعود” تحرکات خود را فعال‌تر کرده‌اند و از سویی دیگر عوامل گروه تروریستی داعش حجم ترورها و بمب‌گذاری های خود علیه طالبان و غیرنظامیان را افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان، ۳۰ دی ۱۴۰۰
قلع و قمع نیروهای احمد مسعود توسط طالبان در جنوب بلخ

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.