به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شبه نظامیان کُرد پس از هفت روز درگیری مستمر با عناصر داعش بر زندان الصناعه و مناطق اطراف آن مسلط شدند.

در هفتمین روز از درگیری نیروهای دموکراتیک سوریه SDF و عوامل امنیت داخلی آسایش YPG با عناصر داعش در زندان الصناعه و اطراف آن، تعدادی از تروریست‌های داعش کشته شده و عده قابل توجهی نیز تسلیم شدند. همچنین عناصر داعش ، ۲۳ نفر از شبه نظامیان کُرد را که در اسارت داشتند، آزاد کردند.
در آخرین روز از این درگیری‌ها، شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی‌های گسترده ائتلاف آمریکایی به بخش‌های مختلفی از زندان و محله‌های اطراف آن یورش برده و طی سلسله عملیات‌هایی موفق به پاکسازی این منطق شدند.

پس از اینکه شبه نظامیان کُرد عملیات‌های پاکسازی مناطق درگیری را با موفقیت به پایان رساندند، تسلط کامل خود بر زندان الصناعه را اعلام کردند.

این حمله می‌تواند زنگ خطری برای سایر زندان‌هایی باشد که عناصر داعش در آن حضور دارند. جلوگیری از اتفاقات مشابه نیازمند آن است که تدابیر امنیتی زندان‌های عناصر داعش افزایش یابد. نگهداری بی‌دلیل و تعلل در تعیین تکلیف زندانیان داعشی می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشورهای منطقه داشته باشد.

لازم به ذکر است که تعداد حملات و فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه طی هفته‌های اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که حامیان داعش به دنبال تجدید حیات این گروه تروریستی جهت اجرای اقدامات خرابکارانه در عراق و سوریه و حتی دیگر کشورهای منطقه می‌باشند!

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از درگیری داعش و شبه نظامیان کُرد در حسکه + ویدیو
استمرار درگیری‌‌ها میان داعش و شبه نظامیان کُرد در حسکه + ویدیو
جزئیات درگیری عناصر داعش و شبه نظامیان کُرد در حسکه + ویدیو
حمله داعش به زندان الصناعه در حسکه

ویدیویی از داخل زندان الصناعه
آزادی اسرای کُرد که در اسارت گروه تروریستی داعش بودند
ویدیویی از درگیری های امروز در اطراف زندان الصناعه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) پنجشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۰

    حیف شد، تازه فیلم شروع شده بود، برق رفت!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.