به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای کمکی تحت امر “احمد مسعود” با کمک بالگردهای تاجیکستان به ارتفاعات مابین استان بغلان و پنجشیر رسیدند.

بنابر گزارش منابع محلی، احمد مسعود در تاریخ ۵ بهمن ماه، تعدادی از نیروهای خود را با کمک ارتش تاجیکستان از منطقه کولاب واقع در جنوب این کشور به ارتفاعات مابین استان‌های بغلان و پنجشیر اعزام کرده است.

این اعزام نیرو پس از درگیری‌های سنگین اخیر میان طالبان و نیروهای احمد مسعود به فرماندهی “بریالی سنگین” در شهرستان خوست و فرنگ واقع در استان بغلان صورت گرفته است. طبق اظهارات منابع محلی، طالبان پس از این درگیری‌ها بازرسی خانه‌ها را افزایش داده و مردم غیرنظامی را به جرم همکاری با نیروهای “احمد مسعود” بازداشت و شکنجه می‌کند.

اعزام نیرو از تاجیکستان به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که “علی میثم نظری” سخنگوی نیروهای احمد مسعود، از آغاز دور جدید حملات این نیروها به طالبان در ماه‌های آتی خبر داده است.

بیشتر بخوانید:
درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در بغلان و بلخ
تحولات افغانستان، ۳۰ دی ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدرضا پنجشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲

    چیزی که عوض داره گله نداره، وقتی طالبان از پاکستان نیروی کمکی میاره، احمد مسعود هم حق داره نیروی کمکی بیاره، انشالله مردم افغانستان بتونن از شر فاجعه ای به اسم طالبان خلاص بشن، حتی تصور به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان هم وحشتناکه.

    پاسخ
    1. جمعه, ۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

      نه بابا! اگر خودش تنها بود،که الان نابود شده بود! امریکا و غرب همین الانش،پشتش هستن..

    2. محمد توفیق جمعه, ۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

      اونا که از تاجکستان میاین خود افغانها هستن نه تاجکستانی بیشتر شان سربازان حکومت قبلی اس که بعد از سقوط به تاجکستان رفتن

  2. جمعه, ۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

    همین که،معاول اول،فراری افغانستان،حامی احمد مسعود باشه و همه کسانی که در فساد کشاندن دولت قبلی باهم در ارتباط هستن! مشخص که بیشتر حامی این شخص وا داده و نوکر غرب کیست! مشخصه،قاچاقی ها مواد مخدر،مزرعه دارها مواد مخدر! باند ها کودک ربایی ! فساد و فحشاء کنند افغانستانی! و همه کسانی که حکومت حاضر بهشون مخالف هستن! الان احتمالا دوست این شخص معلوم حال وارنه هستن! فردا اگر دوباره حکومت رو بدست بیارن،مطمئعا همه اون فحشاء رو دوباره به افغانستان + امریکا + غرب رو باز میگرداند و این دفعه فاجعه امیز تر در افغانستان کار خواهند کرد.!

    نابودی امریکا و غرب در افغانستان یک یک اتفاق عالی و شگرف بوده .. که امریکا و غرب رو روانی کرده! بزرگ ترین باندها فساد و فحشاء در افغانستان رو از دست دادن! هزینه فوق سنگین و غیرقابل جبران پذیری که به ایران زدن از طریق افغانستان غربگرا! رو هرگز فراموش نمی کنیم! فراموش نمی کنیم! چندین میلیون جوان و نوجوانان که در این ۲۰ ساله،که به سمت اعتیاد رفتن و جانشون رو از دست دادن! دها میلیون خانواده ایرانی فقط! که هر روز دقدقه مواد مخدر رو داشتن! و اینکه فرزندشون سمتش نره! و واردات لحظه به لحظه!

    امریکا و غرب احمق تصور میکن! ما اینها را فرموش می کنیم! میدوانیم الان چقدر زجر می کشید! اما با انداختن جلو منافقین وحشی چون احمد مسعود و باقی اشرار، وا داده نمی توانی چرندیات به خورد ملت ایران بدهید!
    خدا میداند،که ادم های کنار احمد مسعود تا بحال چه جنایت ها و خیانت ها هم در حق مردم افغانستان هم در حق یاران خود! و هم مردم منطقه داشته اند! روزی شصت خبر دروغ فقط در زمانی طالبان داشته حمله میکرد میساختن و پخش میکردن!
    نه اینکه طالبان عاری از گناه است! و اشتباه نداشته! اما این حجم خالی بنده و حرف ها بی ربط نشان میده! کدام دشمن افغانستان است! (به قول امامان ما،از برتری تو نسبت به دشمنت،این است،که دشمنت بخاطره تو! دست به گناه بزند!)
    طالبان نیروهای افراطی دارد! همانطور که ما ارازل اوباش ها مثل بنی صدر و مسعود رجویی و بسیار افراد دیگر نیز داشتیم و داریم!(الان داریم و شرایط محیاء نیست،که بریزن و بکشن!)
    لذا امریکا و غرب همین الان امروز به کمک نوکران خود و احمق ها وارانه راه شیطان! میخوان منطقه در ناارامی باشه ..! ولی این پروژه هم انشالله به خط خواهد رفت و انشالله افغانستان به ارامش و ثابت خواهد رسید و مردم واقعی و مسلمانان حقیقی پیرو کتاب قران و اسلام .. بر ان تصمیم گیری خواهند کرد .. افغانستان باثبات و اشغال نشده!(چه توسط عوامل امریکا و غرب ، چه توسط غرب! ) کاملا به سود ماست! و در این ۲۰ ساله ! واقعا صدمات وحشتناکی به ملت ایران زدن امریکا و غرب.

    پاسخ
  3. محمد توفیق جمعه, ۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

    من از بغلان هستم و الان هم در بغلان زندگی میکنم چند روز درگیری خیلی سنگین در شهرستان خوست جریان داشت که با شکست طالبان تمام و تلفات سنگینی دادند و این درگیری ها تا شکست طالبان ادامه می یابد بزودی شاهد درگیری های تازه در دیگر نقاط بغلان و شمال افغانستان میباشیم

    پاسخ
  4. امام الدين جمعه, ۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

    تحولات امروزه افغانستان کم شباهت با تحولات دوره اول جنگ و تهاجم طالبان و مقاومتگران علیه همدگر نیست،
    بیست سال پیش ام به این نقطه رسید تاریخ و اکنون ام به این نقطه رسیده دوباره و احیانا این بار با سیستم بسیار متفاوت اما به همان دو جبهه ضد هم ظاهر خواهد شد .
    فرزند احمد شاه مسعود یا مقاومت دوم در برابر فرزند ملاعمر یا دور دوم امارت طالبان ..!!
    انچه در کنار این پدیده بیگانه ولی آشنا با حیرت قرار دارد و از همه بیشتر به این واقیعت تاریخی اعتراف می کند ، مداخلت پاکستانی ها و ارتش ان در رهبری جنگ در پنجشیر و دست داشتن نهانی ولی آشکار پاکستان به این قضایاست .

    پاسخ
  5. امام الدين جمعه, ۸ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

    فرزند احمد شاه مسعود یا مقاومت دوم در برابر فرزند ملاعمر یا دور دوم امارت طالبان ..!!
    انچه در کنار این پدیده بیگانه ولی آشنا با حیرت قرار دارد و از همه بیشتر به این واقیعت تاریخی اعتراف می کند ، مداخلت پاکستانی ها و ارتش ان در رهبری جنگ در پنجشیر و دست داشتن نهانی ولی آشکار پاکستان در این قضایاست

    پاسخ
  6. bilala habashi شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

    سلام و احترام لطفا این پیام من را جدی بگیرید
    من به دلیل کنترل انترنت در اینجا زیاد نمی توانم واضح بنویسم امیدوارم که من را درک کنید. کشور شما با یک سیستم طرف هست یعنی شما با کشوری طرف نیستید طرف مقابل شما یک سیستم است و این سیستم در همه جای دنیا وجود دارد آنچه در افغانستان اتفاق افتاد هم یک بخشی از پلان این سیستم رجیم است متاسفانه آنها با تظاهر به این که طرف دار مقاومت یا احمد مسعود هستند ایجاد به شبکه های چون افغانستان انترنشنال کردند هدف این شبکه این است که شما راه تان را گم کنید یعنی در دل شما شک ایجاد میکند که آیا از جبهه مقاومت پشتیبانی کنید یا خیر. در قدم بعدی می خواستم به سمع شما برسانم که مذاکرات برجام به توافق نمی رسد آنها فقط وقت تلف میکنند و می خواهند که شما را ارزیابی کنند. آنها قصد دارند که کشوری بسیار قدرتمند بنام پشتونستان ایجاد کنند و این کشور آنقدر قوی خواهد شد که شما خاورمیانه را فراموش کنید. لطفا حرفهای من را جدی بگیرید من در یکی از کشورهای دور هستم که نمی توانم بنویسم ولی اگر توانستم یک روزی به شما اطلاعاتی بسیار دقیق خواهم داد.

    پاسخ
  7. بلال حبشی شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

    سلام و احترام
    اگر احمد مسعود هنوز در آنجاست به او بگوید که آن شخص فرانسوی در ظاهر دوست ولی در حقیقت آن شخص فرانسوی حامی پشتونها هستند و آنها در حال ایجاد کشوری بنام پشتونستان است که هدفش فقط از بین بردن کشور همسایه ما هست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.