تحولات فلسطین و لبنان، ۸ بهمن ۱۴۰۰

جمعه 8 بهمن 1400 - 16:33
https://iswnews.com/?p=61747

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیروهای اسرائیلی با یورش به خانه‌های فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری، حدود ۲۰ نفر از ساکنان بیت اللحم، جنین و الخلیل را بازداشت کردند.

۱- تحولات فلسطین:
– در پی افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی و نیز شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، کتائب شهداء الاقصی در جنین در میان نیروهای خود اعلام آماده‌باش کرده و رژیم صهیونیستی را به حملات دردناک در پاسخ به جنایات آنها تهدید کرد.
– به درخواست جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تظاهرات مردمی در نوار غزه در حمایت از ملت محاصره شده یمن و محکومیت جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی برگزار شد.
– جنبش حماس اعلام کرد که در حال بررسی طرح جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین به منظور پایان دو دستگی و تحقق وحدت و آشتی ملی است.
– نیروهای اسرائیلی با یورش به خانه‌های فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری، حدود ۲۰ نفر از ساکنان بیت اللحم، جنین و الخلیل را بازداشت کردند.
– ده‌ها تن از نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری یورش بردند.
– کمیته فلسطین مجلس نمایندگان اردن با نمایندگان مردم منطقه عین کارم فلسطین که مقیم اردن هستند، موضوع آواره کردن ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی و اخراج آنها از خانه هایشان را بررسی کرد.
– سوریه، تخریب جنایتکارانه و تخریب اموال مردم فلسطین توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل را به شدیدا محکوم کرد.
– “فهمی حمد” بر اثر استنشاق گاز اشک آوری که توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی شلیک شده بود، در اردوگاه “قلندیا” واقع در شمال قدس اشغالی به شهادت رسید.
– تعدادی از نیروهای مقاومت به سوی یکی از پایگاه های نیروهای صهونیستی در شرق نابلس تیراندازی کردند.
– کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل فاش کرد که دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد داده است که از پرداخت حقوق به اسرای زندانی و آزاده جلوگیری کند.

۲- تحولات لبنان:
– میشل عون، رئیس جمهور لبنان بر آمادگی لبنان برای از سرگیری مذاکرات جهت تعیین مرزهای دریایی جنوب این کشور به نحوی که حقوق و حاکمیت کشور لبنان حفظ شود تاکید کرد.
– وزیر امور خارجه کویت پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که حامل پیام کشورش، شورای همکاری خلیج فارس و جامعه جهانی برای بازسازی اعتماد با لبنان است.
– میشل عون، رئیس جمهور لبنان به وزیر امور خارجه کویت اطلاع داد که لبنان از هرگونه اقدام که باعث بازگشت روابط عادی بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر شود، استقبال می‌کند.
– سعد حریری فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد کرد.
– تلفن‌همراه لما فقیه، مدیر بخش بحران‌ها و درگیری‌ها و مدیر دفتر بیروت سازمان دیدبان حقوق بشر با جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس هک شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.