به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ طی درگیری‌های سه روز گذشته در استان بغلان، بیش از ۱۱ نفر از نیروهای طالبان و احمد مسعود کشته شدند.

روز گذشته ۹ بهمن ماه، نیروهای احمد مسعود با کار گذاشتن یک بمب در مسیر خودروی حامل “عبدالحمید خراسانی” فرمانده نیروهای امنیتی طالبان در استان پنجشیر در شهرستان روخه قصد ترور وی را داشتند. این انفجار ناکام بوده و هیچ تلفات انسانی در پی نداشته است.
خراسانی با انتشار ویدیویی، نیروهای احمد مسعود را به ترک مقاومت و جنگ با طالبان فراخوانده است.

از سویی دیگر در شامگاه ۹ بهمن ماه، نیروهای احمد مسعود در شهرستان دره استان پنجشیر، به مواضع طالبان حمله کردند. در نتیجه این درگیری‌ها شش نفر از نیروهای طالبان کشته شده است. از تلفات نیروهای احمد مسعود جزئیاتی در دست نیست.

درگیری‌های طالبان و نیروهای تحت امر “بریالی سنگین” در شهرستان خوست و فرنگ استان بغلان نیز وارد سومین روز شده است. طبق گزارش “صبغت الله احمدی” سخنگوی نیروهای احمد مسعود، در این درگیری‌ها پنج نفر از اعضای طالبان کشته شده‌اند. منابع محلی از گروگانگیری و شکنجه بستگان نیروهای احمد مسعود در این شهرستان خبر داده‌اند. این اقدام نشانگر ضعف طالبان در نبردهای کوهستانی است و آنها برای فشار آوردن و تسلیم کردن نیروهای احمد مسعود دست به چنین اقداماتی زده‌اند.

بیشتر بخوانید:
اعزام نیروهای احمد مسعود از تاجیکستان به ارتفاعات بغلان و پنجشیر
درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در بغلان و بلخ

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.