حمله موشکی انصارالله به امارات متحده عربی

دوشنبه 11 بهمن 1400 - 01:51
https://iswnews.com/?p=61881

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ وزارت دفاع امارات از ساقط کردن یک فروند موشک انصارالله در آسمان ابوظبی خبر داد.

بر اساس گزارش منابع محلی در امارات، انصارالله با یک فروند موشک بالستیک به شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی حمله کرده است. در پی این حمله موج ناامنی بر مراسم های اکسپو و برنامه‌های رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی در سفر به امارات حاکم شده است. همچنین شاخص بازار ابوظبی بیش از ۱ درصد و شاخص بازار دبی بیش از ۱.۲ درصد سقوط را تجربه کرد.

طبق جزئیات دو عملیات پیشین انصارالله علیه امارات، احتمال می‌رود که نیروی موشکی انصارالله در این حمله از موشک ذوالفقار استفاده کرده باشد.

ویدیوی وزارت دفاع امارات از انهدام سکوی موشک بالستیک انصارالله در استان الجوف یمن

طبق اظهارات وزارت دفاع امارات موشک انصارالله در ساعت ۰۰:۲۰ دقیقه به وقت محلی در آسمان امارات رهگیری و منهدم شده و سکوی پرتاب آن نیز در ساعت ۰۰:۵۰ دقیقه بمباران شده است. در همین راستا سرتیپ “یحیی سریع” سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی پیامی از اعلام جزئیات این حمله تا ساعاتی دیگر خبر داده است.

لازم به ذکر است انصارالله یمن از ۲۷ دی تاکنون دو عملیات پهپادی و موشکی با عنوان “طوفان یمن” علیه امارات انجام داده است. نیروهای مسلح یمن این حملات را پاسخی قانونی و مشروع در پاسخ به ادامه دشمنی و حمله امارات علیه مردم یمن عنوان می‌کند.

بیشتر بخوانید:
نیروهای مسلح یمن جزئیات “عملیات طوفان یمن” علیه امارات را اعلام کرد
جزئیات “عملیات طوفان یمن ۲” از زبان سخنگوی نیروهای مسلح یمن
بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره عملیات طوفان یمن ۳

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.