حملات هوایی و موشکی اسرائیل به اطراف دمشق + تصاویر

چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 10:55
https://iswnews.com/?p=62444

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ بامداد امروز رژیم صهیونیستی طی حملات هوایی و موشکی اهدافی را در حومه‌ی دمشق هدف حمله قرار داد.

بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، حوالی ساعت ۰۰:۵۶ بامداد امروز به وقت محلی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آسمان جنوب شرقی بیروت تعدادی موشک به سمت اهدافی در حومه‌ی دمشق شلیک کردند. علاوه بر این حمله، دشمن اسرائیلی در ساعت ۰۱:۱۰ به وقت محلی، چند فروند موشک زمین به زمین را از جولان اشغالی به سمت اهدافی در حومه‌ی دمشق شلیک کرد. پدافند هوایی ارتش سوریه جهت مقابله با این حملات فعال و موفق شد تعدادی از آنها را ساقط کند. در نتیجه این حملات، یک سرباز سوری شهید و پنج سرباز دیگر زخمی شدند.

در جریان این حمله، پدافند ارتش سوریه موشکی را به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده و این موشک وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد. موشک سوری بدون فعال شدن سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان فلسطین اشغالی منفجر شد! این حادثه باعث شد تا آژیر خطر در شهر “ام الفحم” واقع در جنوب شرقی “حیفا” فعال شود.
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک موشک پدافند هوایی سوریه پس از نفوذ به سرزمین‌های اشغالی، در آسمان منفجر شده و پدافند هوایی اسرائیل با این موشک مقابله نکرده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده، در نتیجه حملات بامدادی امروز رژیم اسرائیل به حومه‌ی دمشق به تعدادی از منازل مسکونی و مکان‌های غیرنظامی نیز آسیب جدی وارد شده است.

در تاریخ ۱۱ بهمن ماه نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آسمان شرق بیروت تعدادی موشک به سمت اهدافی در حومه‌ی دمشق شلیک کردند که غالب آنها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه دفع شد. این حمله تلفات و خسارتی در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید:
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. بلا چهارشنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

    اگر زمان و مکان برخاستن هواپیماها رو بدست بیارند و در طی زمانی که حدودا ققصد نشستن دارند همان منطقه را موشک باران کنند پدافند هوایی نمیتواند فعال شود چون هواپیماهای خودشان هنوز در آسمان است و لذا بهترین خسارت را میشود تنها با ۲-۳ موشک انجام داد.

    پاسخ
    1. علی جلالی فر چهارشنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

      کشور سوریه باید تعدادی موشک درمرز خود مثل قسمت جولان مستقر کند وقتی اسرائیل موشک هواره زمین زد این هم موشک‌های آماده را پرتاب کند تا جواب این گرگ خونخواران ندهی وضع همین است

    2. علی جلالی فر چهارشنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

      کشور سوریه باید تعدادی موشک درمرز خود مثل قسمت جولان مستقر کند وقتی اسرائیل موشک هوابه زمین زد این هم موشک‌های آماده را پرتاب کند تا جواب این گرگ خونخواران ندهی وضع همین است

  2. محمد(ل ن ) چهارشنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

    پس اس ۳۰۰ روسها به سوریه فقط در قاب دوربین بوده نه در دمشق و لاذقیه

    پاسخ
  3. amir پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲

    چرا به حملات پاسخ داده نمیشود؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.