اعلام موجودیت گروه‌های مسلح ضد طالبان

چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 23:21
https://iswnews.com/?p=62467

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ دو گروه تحت عنوان “جبهه آزادی افغانستان” و “ببرهای آزادی ترکستان” ضد طالبان اعلام موجودیت کردند.

در روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه، افراد مسلح ناشناس به پاسگاه مسلحین طالبان در محله قره کینت شهر شبرغان حمله کردند. در نتیجه این حمله چهار نفر از اعضای طالبان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
پس از اتمام درگیری، افراد مسلح ناشناس روی دیوار پاسگاه عبارت: “زنده باد ببرهای آزادی ترکستان” را نوشته و از منطقه فرار کردند.

گروه “ببرهای آزادی ترکستان” دومین گروه مسلحی است که در شمال افغانستان علیه طالبان فعالیت می‌کند.
در ۱۵ بهمن ماه سال جاری نیز گروه مسلح دیگری به نام “جبهه آزادی افغانستان” با انتشار ویدیویی اعلام موجودیت کرده بود. این گروه هدف اصلی خود را مبارزه مسلحانه با طالبان و دفاع از مردم مظلوم افغانستان عنوان کرده بود.
طبق آخرین بررسی‌ها، این گروه‌ها در استان‌های شمالی افغانستان فعالیت دارند و ارتباط با نیروهای “احمد مسعود” را رد کرده‌اند.

با توجه به نام و موقعیت این گروه‌ها، به نظر می‌رسد “جبهه آزادی افغانستان” با روسیه و تاجیکستان و گروه “ببرهای آزادی ترکستان” با سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه مرتبط باشند.
از سویی دیگر، آمریکا در افغانستان تسلیحات فراوانی را در این کشور به جا گذاشته و با تحریک گسل‌های قومی و مذهبی، سازوکار یک جنگ بی پایان را پایه ریزی کرده است. بنابراین پروژه جنگ داخلی افغانستان با نقش‌آفرینی داعش و سایر گروه‌های قدیمی و جدید همچنان در حال اجراست.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. احمد پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱

    یک تکه از تمدن ایران در حال بلعیده شدن توسط پشتون ها میباشد ، ترکیه ۳۰ سال تلاش کرد و با زور نیزه و پهپاد بیرق دار قره باغ را آزاد کرد چون ترک های آذربایجان هم خون و هم ریشه مردمان ترکیه میباشد از اینرو دست به چنبن حمایت های زد که دنیا دست تحسین تکان دادند
    ایران باید برای اینکه یک بخش از تمدن شان نابود نشود حداقل کمک اطلاعاتی و تحصیلاتی را با جبهه مقاومت ملی که برای بقای خود می رزمند مساعدت کند ، این باعث میشود هم یک بخش از تمدن شان نابود نشود و هم می تواند افسار یک حیوان وحشی به نام طالب را که با جان و دل با فرهنگ فارسی زبان ها و اهل تشیع کینه دارند را بدست بگیرند و هم اهرم فشاری باشد بر طالبان تا بر منافع ایران و مرزهای شان تعرض نکند و این طرف مردم که نزدیک ترین فرهنگ را با ایران را دارد از نابودی رها می یابد

    پاسخ
  2. احمد پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵

    یک تکه از تمدن ایران در حال بلعیده شدن توسط پشتون ها میباشد ، ترکیه ۳۰ سال تلاش کرد و با زور نیزه و پهپاد بیرق دار قره باغ را آزاد کرد چون ترک های آذربایجان هم خون و هم ریشه مردمان ترکیه میباشد از اینرو دست به چنبن حمایت های زد که دنیا دست تحسین تکان دادند
    ایران باید برای اینکه یک بخش از تمدن شان نابود نشود حداقل کمک اطلاعاتی و تصلیحاتی را با جبهه مقاومت ملی که برای بقای خود می رزمند مساعدت کند ، این باعث میشود هم یک بخش از تمدن شان نابود نشود و هم می تواند افسار یک حیوان وحشی به نام طالب را که با جان و دل با فرهنگ فارسی زبان ها و اهل تشیع کینه دارند را بدست بگیرند و هم اهرم فشاری باشد بر طالبان تا بر منافع ایران و مرزهای شان تعرض نکند و این طرف مردم که نزدیک ترین فرهنگ را با ایران را دارد از نابودی رها می یابد

    پاسخ
  3. پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

    مبارک صاحبشون امریکا و غرب.! برخره مثل بلایی که سر ما اوردن،دارن بر سر حکومت حال حاضر افغانستان هم میران! انواع و اقسام اشرار و تروریست ها رو دور تا دورتا افغانستان به وجود خواهند اورد..!
    به نظر من افغانستان،از ما هم بیشتر گروهک ها تروریستی و .. در دلشون به وجود خواهد امد.! این تعداد حال حاضر کمه! مطمعا امریکا و غرب تلاش خواهند کرد تعداد و تنوعشون رو بیشتر کنند! و هر سلیقه رو برای جذب گروهگ ها تروریستی جمع اوری کنند.

    هیچ بعید ندادید،تعداد افراد تروریست هم از ایران جمع اوری شوند! با توجه به تبلیغات عظیم و بسیار پر دروغ که از مرداد ماه تا کنون ضدحکومت حال حاضر افغانستان در ایران توسط معانید،مشکل داره و .. شکل گرفته . قاعدتا برنامه بزرگشون همین جذب و پرورش تروریست و .. بوده!
    در کنار اون اختلاف انداختن بین ایران و حکومت حال حاضر افغانستان.،تا بدین ترتیب منطقه دچار آشوب شدید بشه . اون به اصطلاح مسئولین که دارن بین ایران و افغانستان اختلاف می اندازن، غربگراها و نوکران و تفاله ها که از افغانستان فرار کردن! پناه دادن!(مثل همین مردک مسعود) و مانع میشن که ما با افغانستانی ها رابطه خوب داشته باشیم! فردا این اتیشی که انداختن وسط میره تویه چشم همه مردم منطقه!
    ما که نفهمیدم و متوجه نمی شیم! افغانستان،که اجازه داد شیعه ها ،مراسم برگزار کنند وضد تولید مواد مخدره و .. بسیار مسائل دیگه! اما رژیم خبیث و کثیف باکو،اتفاقا نه تنها مانع میشه و مساجد خراب میکنه! کازینو و دیسکو و .. راه اندازی میکنه! و بچه ها رو هم منع کرد،در مراسم عبادی! کلی دیندار رو دستگیره کرده و از رانندها ما پول هنگفت میگیره و ..! چرا علیه اونا حرکت نمی کنید،سیلی به صورتشون نمیزنید! اما برعکس دارید،رابطه با افغانستان رو خراب میکنید! و کاری میکنید، که امریکاو غرب اشرارش رو بفرسته افغانستان و منطقه رو از دوباره تیکه پاره کنن ؟! اگر اقایی قاسم سلیمانی هم بود،چنین اجازه میدادی؟!

    پاسخ
    1. رسول جُغَتایی جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

      عجیبه،آخه طالبان چیه که شما این همه ازش حمایت می کنید؟!
      و این که همان‌قدر که جمهوری جعلی اَرّان دشمنک ایران هست،امارت مشرکی و شیطانی طالبان هم دشمن ایران هست!
      وضعیت خراسان(افغانستان) به طوری هست که هیچ طرفی،دقیقا هیچ طرفی از این بازی برای ایرانیان و شیعیان قابل اعتماد نیستند!
      از جبهه مقاومت ملی افغانستان(قوای شمال و پنجشیر)،تا طالبان،تا ببر های ترکستان(قطغٰن و ترک نشین های شمال افغانستان) و جبهه آزادی افغانستان(قوای تاجیک و بدخشانیان و قندوزی ها و…).
      تنها جبهات هزارستان و قزلباش ها و بقیه‌الجیش شیعه برای ما مورد اعتماد بود که معلوم نیست از هم پاشیده شدند یا کجا هستند؟!
      علی‌پور که در همان روز های اول این قضایا مخفی شد و معلوم نشد که چه شد(گرچه زنده است)
      سران فسیلی شیعه هم مثل خلیلی و محقق که به زباله‌دان تاریخ تا حدی انداخته شدند!
      تقریباً چیز قابل ذکر و اعتمادی برای ایران نمانده!
      مگر این که تا حدی به تاجیک ها یا هزاره ها و شیعیان کمک کنیم تا شخصیت های درست و نو و کارآمد از درون آنها بیرون بیایند!
      والسلام

    2. محراب شنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

      سلام اخبار و اطلاع رسانی حقیقی حمایت نیست.

    3. رسول جُغَتایی شنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

      جناب محراب،من با اون طرفی هستم که در حمایت از طالبان نظر نوشته،وگرنه بنده به تحولات جهان اسلام(پایگاه خبری شماها)اعتماد دارم!

  4. علی‌شاه بخارایی جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

    اوضاع افغانستان و آسیای میانه کم‌کم مهیای آشوبی بزرگ،گسترده،سخت و وحشتناک خواهد شد،آشوب ها و جریاناتی بدتر از جریانات مجاهدین ۱۹۹۲-۱۹۹۷ و جنگ خانگی تاجیکستان!

    اتفاقات قزاقستان و افغانستان،پیش زمینه های این قضیه هستند!

    بزودی این آتش زیر خاکستر سرباز خواهد کرد…

    پاسخ
  5. قطغٰن جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

    ببرهای آزادی ترکستان به فرماندهی پسر عبدالرشید دوستُم،یعنی یارمحمد دوستُم هستند.

    و مشخصا معلوم هست با وجود همچون فرماندهی،اینها از گروه های مرتبط به سازمان های اطلاعاتی ترکیه(میت و سازمان اطلاعات ارتش ترکیه و…)هستند!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.