آخرین اخبار از جبهه شمال حجه، ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 09:24
https://iswnews.com/?p=62470

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ انصارالله موفق به شکست محاصره شهرک حرض واقع در شمال استان حجه شد.

در ادامه‌ی حملات سنگین ائتلاف سعودی به شهرک حرض، انصارالله از دو روز پیش ۱۹ بهمن ماه، پاتک سنگینی را برای بازپسگیری مناطق شرقی این شهرک آغاز کرده است. این حمله منجر به عقب نشینی ائتلاف سعودی از روستاهای اطراف جبل الحصنین و پایگاه المحصام شده است.
در حال حاضر درگیری در جبل الهیجه و روستاهای روضه، القائم و الکرس واقع در محور جنوبی جبل الحصنین قرار دارد.

رزمنده انصارالله در اطراف جبل الحصنین واقع در جهت شرقی شهرک حرض

تعداد حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی از آغاز درگیری‌های حرض تاکنون به ۶۰ حمله رسیده است. پدافند هوایی انصارالله نیز پس از چند مرحله درگیری هوایی با هواگردهای سعودی، موفق به انهدام چهاردهمین فروند از پهپادهای CH-4 شد.

انصارالله برای حفظ و تحکیم جبهه حرض باید جاده المزرق و مثلث عاهم را از سیطره ائتلاف سعودی آزاد کند. در غیر این صورت حملات گاه و بیگاه ائتلاف می‌تواند مشغله جدیدی را برای انصارالله به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از جبهه شمال حجه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تحولات یمن، ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. پری پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

    این گزارش در تضاد با گزارشیه که ائتلاف و به تبعش شینهوا از وضعیت جنگ داده و گفته جنوب و شرقِ شهر حرض رو با گرفتن کوهستان مشرف به لون کامل پاکسازی کردن و حالا تمرکز روی مرکز شهره. تصاویری هم از بازپسگیری و داخل پایگاه محصام منتشر کردن. خبر شما قدیمیه یا خبر اونا؟

    پاسخ
    1. محراب جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

      سلام اطلاعاتی و جزئیاتی که اشاره کردید مربوط به گزارش ۱۸ بهمن هست.
      https://iswnews.com/62370

  2. وافن اس اس پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

    خیر موفق به شکست محاصره نشده اند و در خطوط درگیری تغییری ایجاد نشده. توی اخبار قبلی هم عنوان فرمودید که جبل الحصنین و پایگاه المحصام رو در پاتک بازپس گرفتند و در حال نبرد با نیروهای هادی در جنوب حرض هستند.
    باید صبر کرد دید نتیجه ی این حمله چی می شه، فعلا همه تمرکزشون رو اخبار حرض هست. اگه این طور باشه، مجبور می شیم فعلا تعداد نیروهای بسیاری از جبهه ها رو کم کنیم و تمرکزمون رو بر فتح مثلث عاهم بگذاریم و الا با داشتن همچین نقطه ضعفی مارب هم فتح نخواهد.

    پاسخ
  3. پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

    بنظر میرسه میخواستن،از این محور عبور کنند،و پیشروی داشته باشند.. و هم هواس انصارالله رو از مارب و شبوه و .. دور کنند.بنظر میرسه،بیشتر دارن خودشون رو اذیت میکن،دیر یا زود حمله سنگین انصارالله به امارات و عربستان شکل میگیره .. انوقت دیگه نمی تون کمر خم کن،هیچ،بلکه باید تا دها سال! ضربه اقتصادی که خوردن رو جمع کنند! .

    پاسخ
    1. سلیم دیلمی‌زاده جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

      امید واهی نده جناب!
      مواضع عجیبی داری مرد!
      فعلا باید رصد کرد و هشیار بود…
      اتفاقات منطقه کم‌کم داره از کنترل همه خارج میشه.

  4. سعید پنجشنبه, ۲۱ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

    سلام. آخه چی میگید انصار الله باید مثلث عاهم و جاده المزرق رو آزاد کنه. این مناطق همگی در نقاط ساحلی و پست هستند (ارتفاعاتی نیست) و گرفتن و حفظ این ماطق بدون پشتیبانی هوایی یا حداقل پدافند هوایی مناسب ممکن نیست. اگه حتی ژنرال رومل هم باشی و بهترین تانک های دنیا رو داشته باشی، بدون پهست.
    این نکته در سقوط استان شبوه و فرمانداری حریب هم بود. طبق نقشه خودتون این مناطق به نسبت دارای ارتفاعات کمتری بودند و به راحتی توسط جنگنده های سعودی بمباران شدند و در نتیجه به اشغال دراومدن ولی حالا که نبرد به مناطق کوهستانی تر (مثل کوه ملعاء و فرمانداری عبدیه) کشیده شده ، انصارالله توانسته بهتر تونسته مقاومت کنه.
    به طور کلی تا ایران به بمنی ها پدافند هوایی مناسب نده، مناطق بدون کوه و ارتفاع به راحتی از کنترل انصارالله خارج میشن.

    پاسخ
    1. محراب جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

      سلام مثلث عاهم یک سه راهی و در مسیر ارتباطی با مدیریت مستبا است و جاده المزرق یک مسیر ارتباطی با صعده است. از این جهت این نقاط اهمیت دارند و جهت شکست محاصره شهرک حرض نیاز هست که بازپسگیری شوند در غیر این صورت وضعیت شبه محاصره حرض همچنان ادامه خواهد داشت. نقاط استراتژیک همیشه در ارتفاعات نیستند، ارتفاعات در استراتژی های دفاعی نقش مهمی دارند.

    2. سعید جمعه, ۲۲ بهمن, ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴

      من نگفتم این مناطق استراتژیک نیستن. گفتم بدون پشتیبانی هوایی گرفتن و حفظ مناطق هموار و کم ارتفاع تقریبا غیر ممکنه. العلمین هم خیلی استراتژیک بود ولی رومل بدون پشتیبانی هوایی نتونست بگیرتش.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.