به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ بر اثر حمله نیروهای احمد مسعود به تجمع نیروهای طالبان، سه نفر از محافظین “عبدالحمید خراسانی” فرمانده نیروهای امنیتی در استان پنجشیر کشته شدند.

در ۲۳ بهمن ماه، محل تجمع “عبدالحمید خراسانی” فرمانده نیروهای امنیتی استان پنجشیر و نیروهایش در منطقه منجه ور شهر بازارک مورد حمله نیروهای “احمد مسعود” قرار گرفت. در نتیجه این حمله سه نفر از محافظین خراسانی کشته شدند.
پس از این درگیری، طالبان نیروهای کمکی به محل اعزام نموده و منازل مسکونی منطقه منجه ور را مورد بازرسی شدید قرار داده است. بنابر گزارش منابع محلی، در جریان این بازرسی‌ها چند نفر غیرنظامی توسط طالبان بازداشت شده‌اند.

از سویی دیگر، اخیرا شخصی به نام “طاها پنجشیری” با نیروهای تحت امر خود در شهرستان حصه اول واقع در استان کاپیسا علیه طالبان اعلام موجودیت کرده است. منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که غالب مسلحین تحت امر وی از نظامیان حکومت پیشین هستند.

تحرکات گروه‌های مسلح در افغانستان در یک ماه اخیر به طور جدی افزایش یافته است. این موضوع گمانه‌زنی‌ها و احتمال فرا رسیدن زمان خروج طرف‌های‌ دیگر جنگ (احمد مسعود و داعش) و پایان سیطره حداکثری طالبان بر افغانستان را افزایش داده است.

تصویر بالا مربوط به “عبدالحمید خراسانی” فرمانده نیروهای امنیتی طالبان در استان پنجشیر است.

بیشتر بخوانید:
اعلام موجودیت گروه‌های مسلح ضد طالبان
تحولات افغانستان و پاکستان، ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. یکشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

    در قرن ۲۱ ، بعد از این همه،حیله و مکر امریکا و غرب.. این گروهک ها پرت پلا مثل جوک می مومن.. خدا لعنتشون کنه،که نمیزارن افغانستان روی ارامش ببینه،خدا لعنت کنه اربابشون در غرب رو. مردم افغانستان ، مردم با شرف افغانستان، نزارید مملکتون از دوباره دست غربگرا و لائیک و سکولارها و نوکران غرب بی افته،خودتون محکم وایسید .. دین خدا رو در کشور پیدا سازی کنید، تا کشورتون از گزند اشرار رهایی یابد، وگرنه این پیش و مکس ها تولیدشده توسط امریکا و غرب، بازم خانه و زندگی شما رو بهم میزن و امریکا و غرب نیز خوشحال و شاد، از این صحنه ها لذت میبرن!.. دیدید که چقدر راحت دارایی شما رو مسدود کردن! و خدا میدون چقدرش رو مخفیانه رو خواهند داد به همین گروهک و .. برای کشت کشتار و ناامنی افغانستان .. واقعا یک فکر کنید، اتحاد و همدلی کنید ! باهشون برخورد شدید کنید..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.