دبیرکل حزب‌الله: موشک‌هایمان را نقطه‌زن کرده‌ایم!

چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 22:46
https://iswnews.com/?p=62759

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ عصر چهارشنبه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز ولادت امیر مؤمنان (ع) را تبریک گفته و اظهار داشت: هنگامی که نام علی علیه السلام را به یاد می‌آوریم، خداوند متعال را شکر می‌گوییم و از پدر و مادر خود تشکر می‌کنیم که ما را از کودکی با شناخت، عشق او تربیت کردند.

وی در ادامه گفت: ۳۸ سال از شهادت شیخ راغب حرب و ۳۰ سال از شهادت سید عباس و در کنار او، شهید ام یاسر و پسر آن دو حسین می‌گذرد. ۱۴ سال از شهادت فرمانده‌ جهادیِ ما، حاج عماد مغینه گذشته و از زمان تأسیس مقاومت اسلامی و حزب‌الله نیز ۴۰ سال می‌گذرد. سال ۱۹۸۲ برای ما سال تصمیم، تأسیس و آغاز حرکت و تداومی بود که همچنان پابرجاست و این راه با خون شهدای ما آبیاری شده است و هر چیزی که امروز داریم به خاطر این خون‌ها می‌باشد.

سیدحسن افزود: حمله سال ۱۹۸۲ تهدیدی برای لبنان، منطقه، آرمان فلسطین و سوریه بود اما تهدید بزرگتر علیه کشور لبنان بود. هویت لبنان در معرض خطر بود و این کشور در آستانه سپرده شدن به اسرائیل قرار داشت. باید این را ثبت کنیم که مقاومت و تمام گروه‌های آن از جمله حزب‌الله بودند که هویت لبنان را حفظ کردند. مقابله با پروژه صهیونیستی از نظر کمی و کیفی نیازمند سطوح بالایی بود، و به همین دلیل مقاومت اسلامی لبنان متولد شد. این مقاومت متولد شد تا در کنار سایر گروه‌ها با این طرح مقابله کند. اینجا بود که “شیخ راغب حرب” با صراحت در میدان حاضر شد و فریاد حق زد. تثبیت شیوه، مقاومت، نهادینه‌سازی این مقاومت و تبدیل آن به یک گروه سازماندهی‌شده، قوی، مستحکم و گسترده با سید عباس بود. سید عباس عنوان ثبات و حرکت ما در مسیر پیروزی بود.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه اظهار داشت: با تلاش‌های حاج عماد مغنیه، مقاومت در مرحله عمل، تغییر معادلات، شکست رژیم دشمن و نابود کردن افسانه آن ارتش شکست‌ناپذیر و همچنین ایجاد توانمندی‌ها و توسعه کمی و کیفی قرار گرفت. عماد مغنیه در این مسیر عنوان همان پیروزی‌ای بود که شیخ راغب به دنبالش بود و سید عباس وعده آن را داد. این پیروزی به دستان حاج عماد محقق شد.

نصرالله در خصوص زوال رژیم صهیونیستی گفت: در سال ۲۰۰۶ اسرائیل بزرگ سقوط کرد. مسیر کلی این رژیم، یک راه سراشیبی است و این فقط تحلیل من نیست، سران ارشد دشمن، تحلیلگران و نظریه‌پردازان ارشد این رژیم و بسیاری از آن‌ها با این ادبیات صحبت می‌کنند. ما اسرائیل را در راه زوال می‌بینیم و در اینجا تنها مسئله زمان مطرح است نه بیشتر.

سیدحسن در ادامه سخنرانی اظهار داشت: اخلال در مسیر حمل‌ونقل از ایران به لبنان یک تهدید بود اما مقاومت این تهدید را به یک فرصت مبدل کرد و اکنون من اعلام می‌کنم که ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که هزاران فروند از موشک‌هایمان را نقطه‌زن کنیم و این کار را آغاز کرده و موشک‌هایمان را نقطه‌زن کرده‌ایم و دیگر نیازی به انتقال آن از ایران نداریم. مکتب مقاومت، مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی این است که تهدید را به فرصت تبدیل کند. به دشمن می‌گویم که ما منتظر شما هستیم.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: مقاومت از مدت‌ها پیش و از زمان حاج عماد پدافند هوایی خود را فعال کرد اما تصمیم فعالسازی را در پایین‌ترین سطح در مقابله با پهپادها اتخاذ کرد.

وی خطاب به اشغالگرانی که به دنبال موشک‌های نقطه‌زن هستند، گفت: هر چقدر که دوست دارید به دنبال آن‌ها بگردید. ما منتظر شما هستیم. ما از مدت‌ها پیش در لبنان ساخت پهپادها را آغاز کردیم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.