به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش اسرائیل علی‌رغم تلاش‌های گسترده در رهگیری یک فروند پهپاد نفوذی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی ناکام ماند.

بعدازظهر امروز (۲۹ بهمن ماه) آژیر خطر در برخی مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد. دقایقی بعد مشخص شد که یک فروند پهپاد ناشناس در سایه ناکامی سامانه‌ پدافندی “گنبد آهنین” وارد آسمان فلسطین اشغالی شده و باعث شد تا نیروی هوایی اسرائیل در شمال به حالت آماده باش قرار گیرند.

در ادامه این حادثه، رادیو ارتش اسرائیل با تایید خبر ورود پهپاد ناشناس به فلسطین اشغالی اعلام کرد: حتی یک ساعت پس از این رویداد، ارتش اسرائیل هنوز از سرنوشت پهپادی که از لبنان حریم هوایی را نقض کرد، اطلاعی ندارد. همچنین “آویخای ادرعی” سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی علت فعال شدن سامانه گنبد آهنین را ورود یک پهپاد از حریم لبنان به فلسطین اشغالی اعلام کرد.

از سوی دیگر برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه “صفد” در جلیل علیا در نزدیکی مرز لبنان و جولان اشغالی خبر دادند. برخی منابع به نقل از کاربران فضای مجازی احتمال دادند تا پهپاد نفوذی توسط ارتش اسرائیل ساقط شده باشد اما ساعتی بعد مشخص شد که ارتش اسرائیل علی‌رغم بکارگیری سامانه گنبد آهنین، جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی نتوانسته پهپاد نفوذی از خاک لبنان را رهگیری کند.

ساعاتی بعد، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات اعلام کرد: پهپاد “حسان” به مدت ۴۰ دقیقه تا عمق ۷۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی پرواز کرد. با وجود تلاش دشمن برای سرنگونی، پهپاد پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت به سلامت بازگشت.

مسیر طی شده پهپاد “حسان” در سرزمین‌های اشغالی

این اتفاق در حالی رخ داده است که دو روز قبل (۲۷ بهمن ماه) سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت اظهار داشت: ما از مدت‌ها پیش در لبنان ساخت پهپادها را آغاز کردیم.
شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز با انتشار بیانات دبیرکل حزب‌الله گفت: حسن نصرالله می‌گوید که این حزب توانایی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین را دارد و این کار از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

شایان ذکر است که در سال ۱۳۹۱ حزب‌الله لبنان با استفاده از پهپاد “ایوب” موفق شد به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کند. این پهپاد بدون شناسایی شدن، از مراکز اقتصادی و تاسیسات نفتی اسرائیل فیلمبرداری کرد و باعث شد تا تمامی ادعاهای غیرقابل نفوذ بودن حریم هوایی اسرائیل توسط صهیونیست‌ها زیر سوال برود!

بنا بر گفته سیدحسن نصرالله، پهپاد ایوب ساخت ایران و مونتاژ جوانان متخصص لبنانی می‌باشد.

پخش بیانیه‌ی حزب‌الله لبنان از شبکه المنار در خصوص پرواز ۴۰ دقیقه‌ای پهپاد “حسان” در عمق ۷۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی!
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.