تحولات آفریقا، ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

جمعه 29 بهمن 1400 - 23:25
https://iswnews.com/?p=62826

آخرین اخبار و تحولات از کشورهای نیجریه، سومالی، نیجر و کنگو

۱- نیجریه:
– در ۲۴ بهمن ماه، طی حمله مسلحانه داعش به مواضع ارتش نیجریه در شهر کیکینو واقع در ایالت برنو، پنج نفر از نظامیان نیجریایی کشته و زخمی شدند.
– در ۲۵ بهمن ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر کاروان ارتش نیجریه در حومه‌ی شهر مایدوگوری واقع در ایالت برنو، یک خودروی نظامی منهدم و تعدادی از نیروهای ارتش نیجریه کشته و زخمی شدند.
– در ۲۵ بهمن ماه، داعش به مواضع و پایگاه ارتش نیجریه در شهر ولگو واقع در ایالت برنو حمله کرد. طی این حملات ۱۰ نفر از نظامیان ارتش نیجریه کشته و زخمی شدند.
– در ۲۶ بهمن ماه، پایگاه ارتش نیجریه در شهر یادین بونی، پاسگاه ارتش نیجریه در شهر گامبورو در ایالت برنو مورد اصابت خمپاره‌های عوامل داعش قرار گرفت.
– در ۲۷ دی ماه، بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان ارتش نیجریه در شهر مالوم فتوری واقع در ایالت برنو، دو دستگاه خودروی نظامی منهدم و بیش از ۳۰ نفر کشته و زخمی شدند.
– در ۲۸ بهمن ماه، یک دستگاه خودروی زرهی ارتش نیجریه بر اثر انفجار مین در جاده دامبوا-واجیروکو واقع در ایالت برنو منهدم شد و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

۲- نیجر:
“محمد بازوم” رئیس‌جمهور نیجر از موافقت با ورود نیروهای فرانسوی و آفریقایی از کشور همسایه مالی به خاک این کشور خبر داد. تعداد این نیروها حدود ۳۳۰۰ نفر شامل ۲۴۰۰ سرباز فرانسوی و ۹۰۰ نفر از نیروهای تاکوبا (نیروی ضربت اروپا و آفریقا برای مبارزه با تروریسم) عنوان شده است.

۳- سومالی:
– ارتش سومالی از کشته شدن ۲۰ نفر از مسلحین گروه الشباب در عملیات نیروهای ائتلاف آفریقایی در منطقه شابیل خبر داد.
– در ۲۷ بهمن ماه، پاسگاه‌های پلیس سومالی در مناطق کحدا و دارالسلام شهر موگادیشو مورد حمله انتحاری عوامل گروه الشباب قرار گرفت. پلیس تلفات این حملات را دو کشته و ۱۶ زخمی اعلام کرده است.

۴- کنگو:
– در ۲۵ بهمن ماه، طی درگیری داعش با ارتش کنگو و اوگاندا در مناطق مرزی شهر بنی، ۱۰ نفر از نظامیان ارتش کنگو و اوگاندا کشته و زخمی شدند.
– در ۲۹ بهمن ماه، بر اثر کمین داعش به خودروهای گشتی نظامیان ارتش کنگو در مسیر شهر بنی-کاسیندی، پنج نفر از نظامیان کنگو کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:
تحولات آفریقا، ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.