نبردهای شهری در خارکیف آغاز شد + ویدیو

یکشنبه 8 اسفند 1400 - 22:21
https://iswnews.com/?p=63685

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگ شهری در خیابان‌های شهر خارکیف در شرق اوکراین از ساعات اولیه ۸ اسفند ماه آغاز شده است.

درگیری‌ها در حومه‌ی شهر خارکیف تقریبا تمام شب ادامه داشت. رئیس اداره ایالتی منطقه‌ای خارکیف تایید کرد که نیروهای روسی در جریان این درگیری‌ها پیشروی داشته‌اند و وارد شهر شده‌اند.

در چهار روز گذشته، نیروهای اوکراینی در خارکیف مقاومت سرسختانه ای در برابر روسیه از خود نشان دادند و ضربات سنگینی به نفرات و تجهیزات روسیه وارد کرده بودند. با این وجود، بالاخره نیروهای روسیه از صبح امروز موفق شدند وارد شهر خارکیف بشوند.

در تاریخ ۸ اسفند ماه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای هنگ ۳۰۲ موشکی ضدهوایی ارتش اوکراین، بصورت داوطلبانه اسلحه خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند و در مجموع، ۴۷۱ نظامی اوکراینی بازداشت شدند.

ویدیویی از شهر خارکیف نشان می‌دهد که بخشی از نظامیان روسی با امرپ تایگر در حال تردد در خیابان‌های شهر خارکیف هستند. اینها گروه‌های شناسایی روسیه هستند که وظیفه کشف مکان‌های نظامی و انبار تجهیزات نیروهای اوکراینی مستقر در مناطق مسکونی را دارند.

در تمام طول روز صدای انفجار و تیراندازی از مناطق مرکزی، غربی، شمالی و شمال شرقی شهر خارکیف به گوش می‌رسید. راکت انداز MLRS روسیه نیز از اطراف شهر خارکیف برخی اهداف را مورد حمله قرار داده است. از ساکنان شهر خواسته شده تا برای حفظ جان خود از پناهگاه خارج نشوند.

هر چه تعداد قربانیان در جریان عملیات روسیه بیشتر باشد، پاسخ غرب و بهانه برای تحریمهای اقتصاد روسیه سخت‌تر خواهد بود؛ بنابراین روسیه تلاش می‌کند از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. البته روسیه از زمان آغاز جنگ بصورت مکرر تاکید کرده است که حفظ جان غیرنظامیان اوکراینی برای آنها مهم است و مردم اوکراین در امنیت خواهند بود.

نظامیان اوکراینی جهت شناخته شدن توسط نیروهای خودی، بازوبند زرد رنگ بر بازو بسته‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.