به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین طالبان برای دومین بار با نیروهای مرزبانی ایران در مرز استان سیستان و بلوچستان درگیر شدند.

عصر روز گذشته ۱۶ اسفند ماه، نیروهای طالبان در منطقه دربیشک واقع در شهرستان کنگ استان نیمروز با مرزبانان ایرانی بر سر کانال آب “سیخ سر” درگیر شدند.
درگیری میان طالبان و مرزبانی ایران زمانی رخ داد که کارگران ایرانی اقدام به لایروبی کانال آبی “سیخ سر” کردند و طالبان قصد جلوگیری از این کار را داشتند. پس از این تبادل آتش بین طرفین به مدت نیم ساعت انجام گرفت و در نهایت با دستور مسئول مرزبانی طالبان در استان نیمروز افغانستان درگیری متوقف شد.
طرفین در خصوص جزئیات و تلفات احتمالی این درگیری اطلاعاتی را منتشر نکرده‌اند.

ناآگاهی از قوانین بین المللی و عدم آموزش مسلحین طالبان همواره منجر به درگیری با کشورهای همسایه افغانستان از جمله: پاکستان، ترکمنستان و ایران شده است.
این دومین درگیری مرزی طالبان با نیروهای مرزی ایران می‌باشد. مسلحین طالبان پیش از این نیز در این منطقه اقدامات غیرمعمول و غیرمعقول متعددی در مسائل مرزی و حق آبه ایران داشته اند که نیازمند اقدامات و توجه جدی نهادهای مربوطه از جمله وزارت خارجه می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
درگیری مرزی ایران و طالبان در مرز استان سیستان و بلوچستان

ویدیو شماره ۱: تیراندازی مسلحین طالبان به سمت مرزبانی ایران
ویدیو شماره ۲: حمله طالبان به سمت مرزبانی ایران
ویدیو شماره ۳: حمله طالبان به سمت مرزبانی ایران

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. کمبوجیه م سه شنبه, ۱۷ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

    باید یه بار پاسخ دندان شکن بگیرن تا هفت پشت شون همچین غلتی دیگر نخواهند خورد.کجاست این پهباد های ما

    پاسخ
  2. belal سه شنبه, ۱۷ اسفند, ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

    من نمی فهم که چرا ایران از طالبان می ترسد باور کنید اینها ترسو ترین انسانهای روی زمین هستند کمک کنید به مردم هزاه و تاجیک افغانستان باز بیبینید که اینها بزدل ترین حیوانات روی زمین هستند

    پاسخ
    1. ali دوشنبه, ۲۳ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴

      دوس دارید وارد جنگ بشید بخاطر ی اختلاف ساده ؟؟؟ این نشون میده اگه کشور دست ادمی مثل ت بود الان نابود شده بود با همه جنگ که نمیشه کرد پسر خوب

  3. محمدرضا جمعه, ۲۰ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

    درباره درگیری طالبان و جبهه مردمی بهسود و گروه پشتون تحریک ملی اسلامی آزادی افغانستان اخبار پخش کنید و نقشه افغانستان و جاهای درگیری را به روز کنید.سپاس

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.