ژنرال حفتر در شرق لیبی رزمایش موشکی برگزار کرد!

چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 22:33
https://iswnews.com/?p=64940

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش ملی لیبی طی رزمایش موشکی “الکرامه”، موشک‌های اسکاد را به مناطق شرقی لیبی شلیک کرد.

در این رزمایش که صبح امروز ۱۸ اسفند ماه توسط ارتش ملی لیبی برگزار شد، گردان موشکی الکرامه چهار فروند موشک اسکاد را به سمت اهدافی در جنوب غربی طبرق به فاصله ۲۰۰ و ۲۴۲ کیلومتری از جنوب شهر بنغازی شلیک کردند.
گفتنی است که علاوه بر ژنرال حفتر، سایر مقامات ستاد ارتش ملی لیبی و تعدادی از افسران ارتش ملی لیبی حضور داشتند.

موشک اسکاد نوعی موشک بالستیک کوتاه برد است که توسط اتحادیه جماهیر شوروی از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۸۹ میلادی در چهار مدل ساخته شد. موتور این موشک از سوخت مایع استفاده می‌کند و برد آن مابین ۱۸۰ تا ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد.

در پی انتخاب “فتحی باشاغا” (وزیر کشور دولت وفاق) به عنوان نخست وزیر جدید لیبی توسط نمایندگان پارلمان لیبی، و همچنین ترور ناکام “عبدالحمید الدبیبه” نخست وزیر فعلی دولت انتقالی، تنش‌های سیاسی در لیبی مجددا بالا گرفته است. این اختلافات منجر به تعویق چندین باره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری در لیبی شده و آینده این کشور را با ابهام بیشتری مواجه کرده است. از این رو ژنرال حفتر با شلیک موشک‌های دوره قذافی در پی نمایش قدرت خود در لیبی است.

بیشتر بخوانید:
تحولات آفریقا، ۳ دی ۱۴۰۰
تحولات آفریقا، ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. پنجشنبه, ۱۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

    این دیگه در چه عالمی سیر میکنه! به سبک ۱۰۰ سال پیش میاد بالا! حالا این نمایش مزحک رو اجراء میکنه! واقعا بیچاره مردم لیبی،که اسیر نیروهای غربی و سیاست ها کثیفشون در کشورشون شدن .. بعد از این همه سال جنگ و خونریزی،تازه انگار بازم قرار جنگ دیگه ای شروع بشه . انگار هیچ ادم شجاعی و با ایمانی به دا نیست،که مسلمان رو ضد این وحشی متحد کنه و همشون رو بریزه بیرون!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.