بررسی آخرین تغییرات میدانی بروی نقشه نظامی اوکراین

در جبهه شمال، وضعیت نظامی در جبهه کیف و چرنیهیف تقریبا بدون تغییر است و نبردها در اطراف شهر کیف ادامه دارد. به نظر می‌رسد ارتش روسیه فعلا قصد جدی برای نفوذ به داخل شهر کیف را ندارد و تمام تحرکات به قصد محاصره این شهر انجام می‌شود.

در جبهه شرق، وضعیت نظامی در جبهه سامی و خارکیف نیز بدون تغییر است.

در جبهه جنوب شرق، شهرک ایزیوم بر روی جاده خارکیف-دونتسک و روبیژنه در شمال سوره‌دونتسک به کنترل ارتش روسیه درآمده است. شهر سوره‌دونتسک در آستانه محاصره کامل قرار گرفته است و شهرهای اسلوویانسک و کراماتورسک هدف‌های بعدی ارتش روسیه در این محور هستند.

در جبهه جنوب، درگیریها در شهر ساحلی ماریوپل ادامه دارد و نیروهای ارتش روسیه و دونتسک در حال پیشروی در محله های این شهر هستند.
در ابلاست میکولایف و خرسون، ارتش اوکراین ضد حملاتی را برای بازپسگیری مواضع از دست رفته در شرق میکولایف اجرا کرده است. از سوی دیگر، ارتش روسیه در حال ایجاد مواضع نظامی و ارسال تجهیزات برای آغاز یک عملیات نظامی جدید در این محور است.

بصورت کلی در طول ۱۰ روز گذشته روند پیشرویهای ارتش روسیه کند شده است و اهداف به کندی محقق می‌شود و حملات موشکی به زیرساخت ها و نقاط نظامی اوکراین افزایش یافته است. البته این موضوع به معنای شکست روسیه و تغییر وضعیت جبهات به نفع ارتش اوکراین نیست. برخلاف آنچه که رسانه های غربی از تلفات زرهی بالا و انسانی ارتش روسیه منتشر می‌کنند، واقعیت میدانی چیز دیگری است و وضعیت جبهه ها به نفع ارتش روسیه است. ارتش روسیه تاکنون متحمل هزینه های گزافی شده است اما کشور اوکراین و ارتش این کشور ضررهای به مراتب بیشتری را متحمل شده است. تاکنون ۲۳ روز از آغاز جنگ گذشته است و بسیاری از زیرساخت های نظامی و اقتصادی اوکراین توسط حملات موشکی ارتش روسیه منهدم شده است و در صورت ادامه جنگ، اوکراین عملا نابود خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از نبردها در شمال، شرق و جنوب اوکراین، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی
آخرین اخبار از نبردها در شمال، شرق و جنوب اوکراین، ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی
آخرین اخبار از نبردها در شمال، شرق و جنوب اوکراین، ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ + نقشه میدانی

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

    ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه بلوکه شده برکات این جنگ برا روسیه تمومی نداره

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

      بدهی خارجی روسیه خیلی بیشتر از این مبلغ است, مدودف گفت از قبل حساب همه جا را کرده ایم. روسیه برای تمامی این اقدامات آماده بود و هزینه فایده درستی انجام داد.

    2. ناشناس یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

      نگران نباش از داخل اوکراین در میاره.
      غنایم جنگی و الان هم بالا رفتن نفت و گاز و غلات که همه به نفع روسها تمام شد، اقتدارش

  2. محمد یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱

    اقتصاد روسیه به سیستم سوئیفت وصل بوده و سال هاست که پول های بادآورده نفت و گاز مدیریت میشه طی این سال ها روسیه سال به سال وضعیت بدتری رو تجربه کرده طی ۱۰ سال اقتصاد روسیه صرفا به پروژه های شرکت گاز پروم و کشور آلمان اداره می‌شده هنوز ۱ ماه از جنگ نگذشته کمبود اقلام اساسی مثل شکر خودش داره نشون میده روسیه نقطه اتکایی هم تو این جنگ اقتصادی نداره غرب برخلاف اشغال کریمه امروز توجیه کافی برا ضربه زدن به اقتصاد روسیه رو داره

    پاسخ
    1. مزدک دوشنبه, ۱ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹

      روس کمبود شکر و گندم و … ندارد و فقط صادراتش را به این علت ممنوع کرده که چون قیمتشان در بیرون روسیه خیلی بالا رفته٬ روسیه میترسد که تولید کنندگان همه این محصولات را برای سود بیشتر به خارجه صادر کنند و در خود روسیه کمبود پدید بیاید.

  3. یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

    باسلام. به نظر من هم،ضربات روسیه بشدت شدید بوده . و کلی مزدور غربی (که شاید به نوعی بشه گفت اونا،اوکراین رو نگه داشتن! ) کشته شدن!(بعضی هاشون از اون حرفه ها غرب بودن!) من فکر میکنم،همه این کارها برای اینکه جلویی سقوط زودهنگام گرفته بشه . وگرنه سقوط اوکراین حتمیه.غرب صدمات فوق العاده وحشتناکی بخاطره از دست رفتن حیاط خلوت و استان (اوکراین) در اروپا خواهد خورد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.