گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” انصارالله با چند فروند موشک و پهپاد انتحاری مواضع ائتلاف سعودی در شهرهای خمیس مشیط، جیزان، ظهران الجنوب و ینبع را مورد حمله قرار داد.

طبق گزارش رسانه های سعودی، انصارالله در این حمله ایستگاه گاز در خمیس مشیط، ایستگاه برق در شهر ظهران الجنوب، کارخانه گاز مایع در بندر ینبع، کارخانه آب شیرین کن شقیق و تاسیسات آرامکو در شهر جیزان را با دستکم ۷ فروند پهپاد انتحاری و چند فروند موشک مورد حمله قرار داده است.
در پی این حملات تاسیسات یادشده دچار خسارات و آتش‌سوزی شده و نیروهای امدادی سعودی مدعی مهار آتش‌سوزی و کنترل اوضاع در این نقاط شده‌اند.

همچنین برخی منابع محلی مدعی وقوع حمله دیگری در فرودگاه جده شده‌اند. با توجه به اختلال شدید در پرواز هواپیماهایAirbus A321-211, Boeing 777-3FG (ER), Boeing 787-9 Dreamliner, Airbus A321-211, Airbus A321-231, Boeing 777-368 (ER) می‌توان گفت فرودگاه جده نیز جزء اهداف انصارالله بوده است.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: عملیات‌های موشکی و پهپادی انصارالله در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

    خدا رو شکر..این مراکز رو خیلی وقت پیش باید نابود میکردند

    پاسخ
  2. علی جلالی فر یکشنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

    به برادران رزمنده یمینی این پیروزی‌ها را تبریک گفته وسلامتی وطن‌دوستی آنان سر زبان زد خاص عام شده سلامتی شمارا از خداوند منان خواهانم به امید پیروزی نهای انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.