اعلام موجودیت دو گروه مسلح ضد طالبان در افغانستان

شنبه 6 فروردین 1401 - 12:49
https://iswnews.com/?p=66221

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دو گروه جدید تحت عنوان “شورای عالی مقاومت” و “جبهه نظامی هزاره ها” با هدف مبارزه مسلحانه ضد طالبان در افغانستان اعلام موجودیت کردند.

در ۵ فروردین سال ۱۴۰۱، گروه مسلحی تحت عنوان “شورای عالی مقاومت” به رهبری “عطا محمد نور” رئیس اجرائیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام موجودیت کرد. این گروه هدف خود را مبارزه مسلحانه با طالبان اعلام کرده‌اند.

همزمان با این رویداد، گروهی مسلحی دیگری با نام “جبهه نظامی هزاره ها” بر ضد طالبان اعلام موجودیت کرد.
این گروه چارچوب تشکلاتی خود را بر اساس پیروی از اندیشه های شهید “عبدالعلی مزاری” رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و هدف خود را مبارزه مسلحانه ضد طالبان اعلام کرده است.

این گروه‌ها سومین و چهارمین گروه مسلحی هستند که در ماه‌های اخیر علیه طالبان اعلام موجودیت کرده‌اند.
پیش از این نیز “جبهه آزادی افغانستان” و گروه مسلح “ببرهای آزادی ترکستان” در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با انجام عملیات های چریکی علیه مواضع طالبان اعلام موجودیت کرده بودند.
با سر رسیدن زمستان و سرمای سخت کوهستان‌های افغانستان، فعالیت مخالفین طالبان در افغانستان رو به افزایش است. این موضوع در کنار حکومت ضعیف طالبان، منجر به ایجاد نگرانی شدید در مردم افغانستان و افزایش مهاجرت به کشورهای دیگر شده است.

بیشتر بخوانید: اعلام موجودیت گروه‌های مسلح ضد طالبان

ویدیو: اعلام موجودیت گروه شورای عالی مقاومت تحت رهبری عطا محمد نور
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید شنبه, ۶ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

    “جبهه نظامی هزاره ها” خب واقعا آفرین خوب دارین طالبان رو تحریک میکنین. اگه جنگ سنی و شیعه تو افغانستان بشه خونش به گردن امثال این گروه هاست.

    پاسخ
  2. شنبه, ۶ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

    سلام. چقدر قشنگ بود،که ۲۰ سال پیش (تا ۱ سال پیش! ) این گروه که تند تند ساخته میشن! برضد امریکا و غرب ساخته میشدن! و امروز شرایط کل منطقه نیز تغییر میکرد! و امروز شاید بسیار از جوانان منطقه درگیر مواد مخدر و اعتیاد تروریست و … بسیار از کارها کثیف(که توسط امریکا در افغانستان انجام میشد) نمیشدن!
    من که باور نمی کنم،این گروه یک دفعه خودشون به وجود امده باشن! قطعا امریکا و غرب پشت اکثرشون هستن! و به نظرم که گروهای و مافیایی ها مواد مخدر! برده جنسی! و قاچاق اعضا بدن و .. بسیار دیگر که توسط امریکا و غرب ساخته شده اند ! و اکنون به حال خود رها شده اند ..! هستن!
    قبلا حامیشون دولت پر فساد غربگرا افغانستان (با سرکردگی امریکا و وغرب بود) اما امروز کسی حامیشون نیست! به اسم اسلام و دین و ..! (چون مردم افغانستان ساده هستن . و البته اعتقادات دینشون روو دارن) اومدن اینطور فریبشون میدن!
    تو اگر جرعتش رو داشتی ! با امریکا مجنگید! نه اینکه اکثرتون برید از دوباره به امریکا و غرب دست دوستی بدید و نوکرینشون رو بکنید! به امید اینکه ارباب دوباره برگرده! که هرگز بر نمی گرده! .. تاریخ به گذشته بر نمی گرده! ..
    بجایی این دلقک بازی ها برید کشور خودتون رو بسازدی و گذشته پلید خودتون رو جبران کنید .. امریکا و غرب جزء نابودی همه مسلمان و .. هیچ ارزوی ندارد ..!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.