به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی اظهارات یکی از اعضای حزب دموکرات کردستان در خصوص مرجعیت شیعیان در عراق، دفتر این حزب در بغداد توسط معترضین بە آتش کشیدە شد.

در تاریخ ۷ فروردین ماه، نایف گرگری معروف به نایف کردستانی عضو حزب دموکرات کردستان در صفحه توییتر خود نوشت: من با مرجعیت عربی از اهل بیت موافق هستم، نه با مرجعیت هندی و فارسی و افغانی که سیّد نیستند حتی اگر عمامه سیاه بر سر داشته باشند.
این توییت جنجالی و توهین آمیز وی باعث شد تا برخی از مردم عراق با انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، در دفاع از مرجعیت شیعیان دست به تجمع زده و در پاسخ به سخنان توهین‌آمیز نایف کردستانی، وارد دفتر حزب دموکرات کردستان (پارتی) در بغداد شده و آن را به آتش کشیدند.
همزمان با این تجمع، نیروهای امنیتی عراق نیز جهت کنترل اوضاع در محل تجمع معترضین، اطراف دفتر حزب دموکرات کردستان و خیابان ۵۲ الکراده مستقر شدند.

پس از واکنش‌های معترضان، نایف کردستانی اعلام کرد: توئیت من در مورد مرجعیت عربی، حمایت سیاسی از جناب سید مقتدی صدر و ائتلاف نجات ملی است. وی ضمن عذرخواهی از مردم عراق مدعی شد: حساب توییتری من، هک و از دسترس خارج شده بود و کمی پیشتر موفق به بازگرداندن آن شدم.

این درحالیست که مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، اهانت به مرجعیت دینی شیعیان و آتش زدن مقر حزب دموکرات در بغداد را محکوم کرد. گفته می‌شود پس از انتقادات گسترده مردم عراق به نایف گرگری، وزیر داخلی منطقه کردستان عراق دستور بازداشت کردستانی را صادر کرده و وی توسط نیروهای امنیتی اقلیم کردستان بازداشت شده است.

تجمع معترضان عراقی در خیابان ۵۲ الکراده
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.