عربستان سعودی آتش بس موقت را پذیرفت!

چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 18:09
https://iswnews.com/?p=66762

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حملات ویرانگر انصارالله به تأسیسات عربستان سعودی در ۵ فروردین ۱۴۰۱، ائتلاف سعودی مجبور به پذیرش آتش بس سه روزه از سوی انصارالله شد.

“مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی به مناسبت روز مقاومت ملی، در پیامی غیرمستقیم و بسیار مهم به سران سعودی، از تعلیق سه روزه تمامی حملات انصارالله خبر داد.
انصارالله در این پیام خواستار توقف حملات ائتلاف و پایان محاصره شده است. مهلتی که در غیر این صورت انصارالله ممکن است به سوی اجرای مرحله دیگری از سری عملیات‌های “شکست محاصره یمن” برود!

بیشتر بخوانید:
بیانیه نیروهای مسلح یمن در خصوص عملیات “شکست محاصره ۱”
بیانیه نیروهای مسلح یمن در خصوص عملیات شکست محاصره ۲
سومین عملیات شکست محاصره یمن + ویدیو و تصاویر

در این راستا ائتلاف سعودی نیز در ۱۰ فروردین ماه، در بیانیه‌ای کوتاه از تعلیق عملیات نظامی در یمن به درخواست “نایف الحجرف” دبیرکل شورای همکاری های خلیج فارس، همزمان با آغاز مذاکرات از ساعت شش صبح ۱۰ فروردین خبر داد.

پیشتر شورای همکاری های خلیج فارس از میزبانی مذاکرات طرف های یمنی خبر داده بود که از روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱، در ریاض پایتخت عربستان با هدف دستیابی به آتش بس آغاز می‌شود.
در همین حال، جنبش انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هرگونه گفت‌وگو با کشورهای ائتلاف استقبال می‌کند، مشروط بر اینکه در یک کشور بی‌طرف باشد که در تجاوز به یمن شرکت نداشته باشد. البته انصارالله از این درخواست کوتاه آمد و در مذاکرات ریاض حضور یافت.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکرات دولت یمن، در توییتی بخشی از طرح صلح یمن را که توسط مهدی المشاط ارائه شده است، اعلام کرد. خلاصه این پیام بدین شرح است:
۱- تعلیق تمامی اقدامات نظامی انصارالله علیه عربستان برای مدت سه روز و آمادگی ما برای تبدیل این تعلیق به تعهد نهایی و دائمی در صورت تعهد عربستان به پایان محاصره و توقف دائمی حملات خود به یمن.
۲- تعلیق تمامی اقدامات نظامی انصارالله علیه عربستان به مدت سه روز و آمادگی ما برای تبدیل این تعلیق به تعهد نهایی و دائمی در صورتی که عربستان تمامی نیروهای خارجی را از سرزمین ما خارج کند و از حمایت از شبه نظامیان محلی خود در کشورمان دست بردارد.
۳- تعلیق تمامی اقدامات نظامی انصارالله از جمله در جبهه مارب به نشانه حسن نیت و منتظر پاسخ مثبت هستیم.
۴- آمادگی کامل خود را برای آزادی تمامی زندانیان ائتلاف اعم از اسرای نیروهای منصور هادی، مزدوران سایر ملیت ها در ازای آزادی کامل تمامی اسرا اعلام می‌داریم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد چهارشنبه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

    خیلی بد زد
    خدا هم که بادو فرستاد
    قشنگ خدا گفت بزن من پخشش میکنم??

    پاسخ
  2. امیرحسین چهارشنبه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

    این یعنی خیانت انصارالله به صدها هزار یمنی بی گناه که توسط ائتلاف سعودی مستقیم و غیرمستقیم کشته شدن.
    به هیچ وجه انصارالله نباید حضور در ریاض رو می پذیرفت.

    پاسخ
    1. امیرحسین جمعه, ۱۲ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

      البته انگار انصارالله یمن تو مذاکرات ریاض حضور پیدا نکرده

  3. محمد پنجشنبه, ۱۱ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

    خدا رو شکر ، بعد از اینکه سه سال این جنگ لعنتی رو هر روز از این سایت پیگیری کردم این بهترین خبری بود که تا حالا خوندم . امیدوارم بعد از مذاکرات ، تیتر جنگ تمام شد رو ببینم

    پاسخ
  4. ناصر جمعه, ۱۲ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

    این حرامی های ال داعش فقط زبان زور رو می فهمند و به هیچ توافقی پایبند نمی مونند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.