آخرین وضعیت نظامی در اوکراین پس از ۳۸ روز جنگ

یکشنبه 14 فروردین 1401 - 02:30
https://iswnews.com/?p=66961

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش روسیه از منطقه کیف و از بیشتر منطقه چرنیهیف در شمال این کشور عقب نشینی کردند. این تصمیم به جهت جلوگیری از تلفات زرهی و انسانی بیشتر در این مناطق و همچنین کمک به تحقق اهداف دیگر روسیه از جنگ اوکراین گرفته شده است.

ارتش روسیه اخیرا با انتشار بیانیه‌ای در خصوص عقب نشینی های یک هفته اخیر در جبهه های شمالی عنوان کرد که عقب نشینی های صورت گرفته بصورت کنترل شده و پس از تحقق اهداف از پیش تعیین شده انجام می‌شود. به ادعای روسیه، هدف اصلی از عملیات در محورهای شمالی، مشغول نگه داشتن نیروهای اوکراینی برای حفظ پایتخت و شهرهای مهم بوده است و اکنون با محقق شدن این هدف تمرکز اصلی معطوف تصرف منطقه دونباس خواهد شد.

هرچند که ارتش روسیه، تحقق اهداف از پیش تعیین شده را علت اصلی عقب نشینی از جبهه های کیف و چرنیهیف اعلام کرد، اما دشواری نبردها در جبهه های مذکور، پشتیبانی ضعیف از یگانهای زرهی پیشرو، اجرای ضعیف برنامه های عملیاتی، ناهماهنگی میان یگان های جناح های مختلف و همچنین مقاومت سرسختانه نیروهای اوکراینیِ مجهز به انواع سلاح های ضدتانک از دیگر دلایل مهم ارتش روسیه برای اتخاذ چنین تصمیم مهمی بود.

پس از اعلام عقب نشینی از جبهه های شمالی، منطقه دونباس شاهد ارسال کاروان های نظامی بزرگ ارتش روسیه است. ارتش روسیه اکنون تمام تمرکز خود را معطوف جنوب شرق اوکراین کرده است تا یکی از اصلی ترین اهداف خود از آغاز این جنگ،‌ یعنی آزادسازی منطقه دونباس را به سرانجام برساند. بنابراین در روزهای آتی منطقه دونباس شاهد حجم گسترده تری از نبردها و بمباران ها خواهد بود و ارتش روسیه برای حفظ آبرو با توان بیشتری حمله خواهد کرد.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. رامین یکشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۴

    آزادسازی منطقه دونباس؟ از دست کی؟ تصرف و اشغال بخشی از یک کشور مستقل اسمش آزادسازی نیست. همان طور که حمله آمریکا به عراق و افغانستان اسمش آزادسازی نبود، همان طور که حمله عربستان به یمن و محاصره این کشور آزادسازی نبود، همان طور که حمله عراق به ایران و تلاش برای اشغال بخشی از خاک کشور عزیزمان اسمش آزادسازی نبود، همان طور که اشغال افغانستان به دست شوروی اسمش آزادسازی نبود، همان طور اشغال و تصرف قفقاز توسط روسیه تزاری اسمش آزادسازی نبود. دنیای سیاست و حرفهای قشنگش

    پاسخ
  2. کمبوجیه م یکشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۲

    چی شد نفر دوم قدرتمندترین کشور نظامی همش باد?آمریکا (که ریده) تا روسیه چین معلوم این سایت ها تحلیل چرتن و گرنه الان اوکراینی وجود نداشت قدرت فقط ایران.

    پاسخ
  3. سیامک یکشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰

    آزاد سازی که نوشتین خیلی جالب بود ?دارن خاک اوکراین رو ازخود اوکراین با حمله نظامی ازاد میکنن

    پاسخ
  4. محمد یکشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

    سلام..این یعنی شکست خورد .

    پاسخ
  5. محمد(ل ن ) یکشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

    سربازان اموزش ندیده انصار الله رو بفرستین تا به فرماندهان آموزش دیده روسی، شجاعت در میدان نبرد رو بیاموزن

    پاسخ
  6. یکشنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

    سلام.به نظرم بیشتر یک نوع نقشه میاد تا عقب نشینی واقعی. من فکر میکنم همانطور که شما هم اشاره کردید جهت جلوگیری از تلفات زرهی این کار رو کردن! اما نکته دیگه که اشاره نکردن اینکه! نمی خوان همه نیروهای در پایتخت متمرکز بشن!در حال هجم وسیعی از نیروهای اوکراینی در پایتخت متمرکز هستن! که تصرف پایتخت رو بدون خشونت و خونریزی زیاد و تلفات ،غیر ممکن کرده!
    اگر نیروهای اوکراینی همه نیروهای خود رد در سطح منطقه پخش کنن! تصرف پایتخت راحت خواهد بود

    به هر حال جنگ دیگه! و کسی واقعا نقشه ها خودش رو لو نمیده! هیچ بعید نیست،روسیه نقشه محاصره کل اوکراین رو کشیده باشه،تا دیگه سلاح ها ضدتانک و جنگنده و مزدور و پول و .. به این راحتی ها وارد اوکراین نشه ..!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.