– تصاویری از نیروهای ارتش روسیه در منطقه ایزیوم
درگیری ارتش روسیه در اطراف ایزیوم با نظامیان اوکراینی ادامه دارد و روس‌ها در حال پیشروی به سمت اسلویانسک هستند.

– نیروهای گرجستانی حاضر در نبرد با روس‌ها در اوکراین، پرچم روسیه را آتش زدند.
با توجه به آشیانه هواپیمای An-225، این ویدیو در فرودگاه گوستومل ضبط شده است.

– انهدام چند دستگاه خودروی زرهی و تانک متعلق به ارتش اوکراین در حمله توپخانه‌ای ارتش روسیه به جبهه چرنیهیف. این ویدیو مربوط به اواخر ماه مارس است.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه، از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون ۱۹۱۸ دستگاه تانک و خودروهای زرهی متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

– حمله توپخانه‌ای ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین از نگاه پهپاد اورلان-۱۰.
پهپاد Orlan-10؛ پهپاد سبک روسی است که برای انجام انواع مأموریت ها شامل: شناسایی هوایی، نظارت، جستجو و نجات، آموزش رزمی، ایجاد اختلال، تشخیص سیگنال های رادیویی و ردیابی هدف در زمین های صعب العبور طراحی شده است. این پهپاد از سال ۲۰۱۰ در خدمت وزارت دفاع فدراسیون روسیه است. (جزئیات و تصاویر بیشتر در اینجا)

– ویدیویی از جنگ شهری در شهرک روبیژنه
این ویدیو نشان می‌دهد که درگیری‌ نیروهای لوهانسک و نظامیان روسی با ارتش اوکراین در شهرک روبیژنه واقع در شمال سیورودونتسک همچنان ادامه دارد.
اگر چه نظامیان اوکراینی کنترل نیمی از شهرک را از دست داده‌اند اما برای حفظ بقیه مناطق در حال مقاومت می‌باشند. با توجه به نقش مهم روبیژنه و ارتباط آن با سوردونتسک، ارتش روسیه و متحدان بر پاکسازی و تسلط کامل بر این شهرک اصرار دارند.

– نظامیان اوکراینی در کنار راکت‌انداز TOS ارتش روسیه.
گفته می‌شود که این راکت‌انداز دو روز قبل توسط موشک‌های هدایت شونده ضد تانک ارتش اوکراین هدف قرار گرفت.

– لگدکوب کردن پرچم روسیه توسط نیروهای گرجستانی در فرودگاه گوستومل.

– نظامیان اوکراینی یک خودروی زرهی ارتش روسیه را با استفاده از موشک هدایت شونده ضدزره هدف قرار دادند.
توزیع به موقع و گسترده تسلیحات اهدایی غربی‌ها در بین نظامیان اوکراینی باعث شده است تا تلفات زرهی ارتش روسیه در جبهه‌های مختلف به شکل قابل توجهی افزایش یابد.
مهم ترین تسلیحات ضدزره اهدایی کشورهای غربی به ارتش اوکراین، موشک NLAW، موشک FGM-148 جاولین، موشک SMAW-D و موشک Stinger می‌باشد.

بیشتر بخوانید: نیروهای اوکراینی از چه سامانه‌های دوش پرتابی برای مقابله با روسیه استفاده می‌کنند؟

– ویدیویی از لحظه اصابت موشک‌های کروز روسیه به انبارهای سوخت اوکراین در شهر اودسا واقع در جنوب اوکراین. این حمله موشکی در روز گذشته ۱۴ فروردین انجام گرفت و منجر به انهدام کامل مخازن سوخت اودسا شد.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. دوشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

    به نظر میرسه حمله به اودسا حتمیه..اما اینکه روسیه چه نقشه داره،هنوز به طول واضح مشخص نشده!
    به نظر من بازهم حمله به سمت کیف شروع میشه،شاید یکی از دلیل عقب نشینی،ابعاد جهانی و سیاسی و تحریم ها روسیه است،که روسیه میخواد در این زمینه به یک ثبات نصف نیمه برسه،بعد موج جدید حملات رو شروع کنه.

    یک جایی کار میلنگه! یک چیز مخفیانه هست،که بشدت از درون داره،نابود میشه،اما ما خبری از اون نداریم! دقیقا مثل قضیه قیمت نفت که الان قیمتش بشدت رفته بالا،اما امریکا با هزاران ترفند پایین نگه اش داشته! (موقت،بعد قیمت حقیقش رو نشون میده!)

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.