توزیع کمک های بشردوستانه ایران در صنعاء + تصاویر

سه شنبه 16 فروردین 1401 - 18:43
https://iswnews.com/?p=67180

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعاء کمک‌های بشردوستانه را بین نیازمندان یمنی توزیع کرد.

این کمک ها شامل ۲۷۰۰ سبد غذایی است که در ماه مبارک رمضان بین فقرا و نیازمندان شهر صنعاء توزیع می‌شود.

لازم به ذکر است که نخستین محموله‌ی بشردوستانه ایران در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۳ از طریق هوایی در فرودگاه صنعاء تحویل داده شد و آخرین محموله در ۶ فروردین ماه ۹۴ انتقال یافت. پس از آن جنگنده‌های ائتلاف سعودی با بمباران باند فرودگاه صنعاء از فرود دو پرواز هواپیماهای ایرانی در اردیبهشت ماه ۹۴ جلوگیری کردند.
بر اساس اطلاعات رسانه‌های یمنی، دولت نجات یمن و ایران بر انجام ۱۴ پرواز توسط خطوط هواپیمایی “ماهان ایر” و “الیمنیه” در هر هفته توافق کرده بودند. اما با آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و تصمیمات عجولانه وزارت خارجه ایران پروازهای هوایی ایران به یمن متوقف شد.

بیشتر بخوانید:
جزئیات توافق آتش‌بس موقت در یمن
عربستان سعودی آتش بس موقت را پذیرفت!
اینفوگرافیک: گزارش نیروهای مسلح یمن از ۷ سال نبرد با ائتلاف سعودی
اینفوگرافیک: آمار خسارات ۲۵۵۵ روز جنگ افروزی علیه یمن

شهید “شیخ نمر باقر النمر” جمله معروفی دارد که انصارالله آنرا در بنری از سرداران شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر دیوار سفارت عربستان سعودی در شهر صنعاء نصب کرده است:
«إما نعیشُ على هذهِ الارضِ اَحرارا، أو نموتُ فی باطنِها ابرارا..» یعنی یا در این سرزمین آزادانه زندگی می‌کنیم و یا با آزادگی در دل خاک آن می‌میریم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سه شنبه, ۱۶ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

    نباید وقت رو تلف کرد! صلح کاملا پرت پلاست..(مطمعا بشدت غربی ها نیرو و تجهیزات و .. میبرن یمن) باید تا می توان حداقل از لحاظ غذایی به یمنی ها بیشترین کمک رو کرد ..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.