به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در استان پنجشیر ۶۴ نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند.

در روز ۱۴ فروردین ماه، نیروهای قطعه بدری و قطعه سرخ طالبان (یگان های ویژه نظامی طالبان) در منطقه عبدالله خیل در شهرستان دره و منطقه تلخه در شهرستان روخه به مواضع نیروهای احمد مسعود حمله کردند. طبق اظهارات منابع رسانه‌ای طرفدار احمد مسعود، در نتیجه این درگیری‌ها دستکم ۶۴ نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند.
از سویی دیگر یکی از فرماندهان میدانی احمد مسعود به نام “سمیع الله عثمانی” در این درگیری‌ها کشته شده است. از تلفات و خسارات نیروهای احمد مسعود اطلاعاتی منتشر نشده است.

این درگیری‌ها سه روز به طول انجامیده و طالبان با اعزام صدها نیروی ویژه از قطعه بدری و قطعه سرخ به شهرستان های روخه و دره از این درگیری‌ها پشتیبانی کرده است.
همچنین در ۱۶ اسفند ماه، قاری “فصیح الدین” رئیس ستاد ارتش طالبان جهت بررسی اوضاع امنیتی و مسائل پیرامون درگیری با نیروهای احمد مسعود وارد استان پنجشیر شد.

این دومین درگیری سنگین طالبان و نیروهای احمد مسعود در سال ۱۴۰۱ است. طالبان پیش از این در ۹ فروردین ماه به مواضع نیروهای احمد مسعود در شهرستان ده صلاح واقع در استان بغلان حمله سنگینی تدارک دیده بود که با شکست مواجه شد.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
درگیری نیروهای احمد مسعود و طالبان در استان بغلان

ویدیو مربوط به درگیری‌های محله تلخه شهرستان رخه از دید دوربین نیروهای احمد مسعود
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.