به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در شهرستان‌های اندراب و فرنگ واقع در استان بغلان به طور سنگین جریان دارد.

مسلحین طالبان پس از وقفه کوتاهی از صبح جمعه ۱۹ فروردین ماه، حملات مجدد خود علیه مواضع نیروهای احمد مسعود در مناطق دره قاسان و بند کاسه تراش واقع در شهرستان اندراب را از سر گرفتند.
بر اساس آخرین اخبار از این درگیری‌ها، با مقاومت نیروهای احمد مسعود طالبان را ناچار به عقب نشینی موقت از این مناطق کرده است.
رسانه‌های تابع احمد مسعود مدعی کشته شدن ۲۵ نفر از اعضای طالبان در این درگیری‌ها شده‌اند. این رسانه ها همچنین از کشته شدن یکی از فرماندهان میدانی احمد مسعود به نام “پرویز سالنگی” از افسران وزارت دفاع حکومت پیشین، (تصویر بالا) در درگیری های ۱۹ فروردین ماه با طالبان خبر دادند.

همچنین در ۲۰ فروردین ماه کاروان نیروهای طالبان در منطقه سیچی کوتل واقع در شهرستان خوست و فرنگ با کمین نیروهای احمد مسعود مواجه شده و طی آن شش نفر از اعضای طالبان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در پی افزایش حملات نیروهای احمد مسعود به مواضع طالبان در بغلان و پنجشیر، طالبان اقدام به ارسال نیرو و تجهیزات نظامی گسترده به این مناطق کرده است. بنابراین در روزهای آتی شاهد درگیری های سنگین تری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان، ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
جزئیات درگیری طالبان و نیروهای احمد مسعود در استان پنجشیر + ویدیو

ویدیوی منتسب به تلفات نیروهای طالبان در درگیری‌های شهرستان اندراب
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. دوشنبه, ۲۲ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

    بهتر است،از منابع صحیح خبر بگذارید. این ادم ها، هیچ چیزشون درست نیست! مشخص است،که بردها حکومت قبلی که الان دیگر نمی تواند در قاچاق و دزدی و مواد مخدر و برده داری و .. کار کن،عصبانی هستن!
    هنوز اون ویدئو کلیپ مسخره! در رابطه با ساقط کردن هواپیما f-16 پاکستان و هجم وسیعی از خبرهای جعلیشون مانده ..! هنوز ویدئو که نشان میده! هجم وسیعی از تجهیزات نظامی رو رها کرده اند و فرار کرده اند ماند ..
    این گروه مسلحین نیستن! یعنی گروهک عمله امریکا، احمد مسعود ..! شجاعت داشتن! با همان سلاح می ماند و مبارزه میکردن! نه اینکه به سبکه اشرار در دشت بیابان مقاومت میکردن!
    جالبه انسان ها خوب و درستکار ایران،مثل ستارخان یا میراز کوچک خان جنگلی(خودش) و .. که اخرین قطره ، با کمترین امکانات در راه درست مبارزه کردن .. اما این اون همه تجهیزات رو رها کردن جیم زدن و رفتن! .. این کارها فقط از عمله ها امریکا و غرب بر میاد ..
    واقعا از خبر گذاشتن از این گروهک ، که ظاهر تفاوت به گروهک تروریست حاضر کردستان عراق و سوریه و .. ندارد .

    پاسخ
    1. محراب چهارشنبه, ۲۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

      مستندات اخبار به نقل رسانه ها اشاره شده و هموم تصاویر و ویدیوهای ادعایی هر طرف نیز ارائه می‌شود.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.