نصرالله: حزب الله از آتش‌بس در یمن استقبال می‌کند

سه شنبه 23 فروردین 1401 - 13:57
https://iswnews.com/?p=67703

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شامگاه روز گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به تحولات فلسطین اشاره کرد و گفت: باید با عزت احترام در کنار قهرمانی‌های جوانان، زنان، کودکان و مردان فلسطینی و همچنین خانواده‌های شهدای آنها و مواضع قاطع‌‍‌شان بایستیم.

وی خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: اگر بر روی شکست ملت فلسطین حساب باز کرده‌اید در توهم به سر می‌برید. تحولات فلسطین معانی بسیاری در رابطه با جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی دارد.

سیدحسن با بیان اینکه آمریکا همیشه حامی متجاوز است، اظهار داشت: در ماجرای کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد قطعنامه‌ای صادر و رژیم صهیونیستی را به خاطر این کشتار محکوم کند. آمریکا از کسانی که آغازگر جنگ هستند دفاع می‌کند و حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می‌کند!

دبیرکل حزب‌الله در خصوص انتخابات لبنان گفت: با تمام توان، وارد جنگ سیاسی انتخابات می‌شویم. نباید به نظرسنجی‌ها یا مراکز مطالعاتی دل خوش بود بلکه باید تا لحظه بسته شدن صندوق‌های رأی، با تمام توان وارد این جنگ سیاسی شد.

نصرالله در پایان سخنرانی خود از تلاش‌های عربستان جهت تخریب روابط کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: حزب الله از آتش بس در یمن خرسند است و امیدواریم که این آتش‌بس، درب‌های گفت‌وگوی سیاسی را باز کند. به حاکمان سعودی نیز نصیحت می‌کنم و می‌گویم انتظار نداشته باشید که به دوستان مظلوم یمنی فشار بیاورید تا از حقوق خود کوتاه بیاید. تنها راه حل بحران یمن، مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با صنعا می‌باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.