حمله پهپادی به مقر حشدالشعبی در استان نینوا

شنبه 27 فروردین 1401 - 21:46
https://iswnews.com/?p=68098

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله یک فروند پهپاد ناشناس به مقر تیپ ۷۸ سازمان حشدالشعبی واقع در غرب موصل، جانشین فرمانده این تیپ مجروح شد.

بامداد شنبه، مقر تیپ ۷۸ سازمان حشدالشعبی در منطقه “زمار” واقع در غرب موصل هدف حمله یک فروند پهپاد ناشناس قرار گرفت. در نتیجه این حمله، جانشین فرمانده تیپ ۷۸ مجروح شد. تاکنون اطلاعاتی از پهپاد مهاجم بدست نیامده است اما برخی منابع ادعا کردند پهپاد ناشناس پس از انجام حمله به سمت اقلیم کردستان عراق پرواز کرد.

دقایقی پس از حمله، مشخص شد که این حمله با استفاده از دو گلوله خمپاره ۶۰ میلی‌متری انجام شده است. همچنین گفته می‌شود که این خمپاره‌ها از یک هگزاکوپتر تجاری از نوع DJI Matrice 600 رها شده‌اند.
این حمله پس از آن صورت گرفت که عصر روز جمعه، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان با رجب طیب، اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در کاخ ریاست جمهوری دلما باغچه استانبول دیدار و گفتگو کرد.
جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است اما احتمال می‌رود که این حمله توسط نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و حتی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان به دلایل مختلفی اجرا شده باشد. نکته جالب توجه این است که همزمان با حمله، چند فروند هواپیمای جاسوسی و سوخت رسان آمریکایی نیز در حال پرواز بر فراز مناطق شمالی غرب و غربی عراق بوده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عراق به نقل منابع امنیتی این کشور گزارش داد که اخبار مبنی بر حمله پهپادی به مقر تیپ ۷۸ سازمان حشدالشعبی در منطقه زمار بی اساس بوده و شنیده شدن صدای انفجار در مقر این تیپ، به دلیل انفجار خمپاره ۶۰ میلی‌متری بوده که طی این حادثه یکی از رزمندگان به صورت سطحی مجروح شد.

با این حال باید منتظر ماند تا طرف‌های مدعی، اسناد قابل قبولی از ادعای خود منتشر کنند.

عکسی از جانشین فرمانده تیپ ۷۸ حشدالشعبی که طی این حمله مجروح شد.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.