اجلاس بروکسل؛ بر باد رفتن رویاهای الهام علیف !!!

شنبه 4 آذر 1396 - 22:41
https://iswnews.com/?p=6817

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پنجمین ‘اجلاس مشارکت شرقی’ اتحادیه اروپا با شش شریک این اتحادیه در حوزه شرق اروپا و قفقاز روز جمعه در بروکسل برگزار شد و دو طرف ضمن تعیین هدفهایی برای تقویت مشارکت دوجانبه چند موافقتنامه از جمله توافق مشارکت جامع با ارمنستان امضا کردند.

این موافقت نامه به منزله اولین همکاری، اتحادیه اروپا با یک کشور عضو “اتحادیه اقتصادی اوراسیا” و یک شکست بزرگ برای حکومت آذربایجان محسوب می شود چرا که دولت آذربایجان هر ساله با صرف هزینه های هنگفت، تبلیغات گسترده ای در جهت منزوی ساختن ارمنستان انجام می‌دهد.

عمق این فاجعه برای آذربایجان وقتی بیشتر درک می شود که بدانیم؛ از شروط روسیه برای بازگرداندن احتمالی ۵ شهرستان اطراف قره باغ کوهستانی به آذربایجان، پیوستن این کشور به “اتحادیه اقتصادی اوراسیا” می باشد.

امری که آذربایجان با توجه به دو شرط دیگر روسیه ( استقرار قوای روسیه به عنوان نیروهای حافظ صلح و پیوستن آذربایجان به “سازمان پیمان امنیت جمعی”) از پذیرش آن سر باز زد.
اینک اما ضمن اینکه آذربایجان برای پیوستن به “اتحادیه اقتصادی اوراسیا” با مانع بزرگی به نام قره باغ مواجه است؛ ارمنستان موفق به انعقاد چنین توافقنامه شیرینی با اتحادیه اروپا گشته است و همزمان از اعضای فعال اتحادیه اقتصادی اوراسیا می باشد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.