ائتلاف سعودی؛ علیه تروریسم یا ایران؟

دوشنبه 6 آذر 1396 - 17:01
https://iswnews.com/?p=6864

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام»؛ روز گذشته وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف سعودی که موسوم به «ائتلاف نظامی اسلامی مبارزه با تروریسم» است، طی جلسه ای در شهر ریاض، (براساس اظهارات دبیرکل ائتلاف عبدالله بن عثمان صالح) با بیانیه ای بر توافق در چهار بخش «مبارزه فکری، رسانه ای، نظامی و مالی در راستای خشکاندن ریشه تروریسم» تاکید کردند.

این ائتلاف در ۲۳ آذر ۹۴ (۱۴ دسامبر ۲٠۱۵) به رهبری عربستان سعودی و مشارکت قریب چهل کشور اسلامی آسیایی و آفریقایی از جمله ترکیه، پاکستان و مصر با هدف مبارزه با گروههای تروریستی تا زمان نابودی کامل آنها تشکیل شد!
ائتلاف مذکور، در ۶ فروردین ۹۴ عملیات طوفان قاطع را در یمن با حملات هوایی به شهرهای تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن آغاز کردو در ادامه با عملیات بازگشت امید ادامه یافت.

در ابتدای سال شمسی جاری، پس از فشار و اصرار سعودی ها ارتشبد راحیل شریف، «رئیس سابق ستاد کل ارتش پاکستان» فرماندهی نظامی این ائتلاف را برعهده گرفت.
چند نکته که در مورد ائتلاف سعودی صادق است:
۱_این ائتلاف در ظاهر قریب چهل عضو دارد، اما در میدان عمل (جنگ یمن)، فقط نقش امارات، بحرین، اردن، مصر و سودان را فقط پررنگ تر از سایرین می بینیم.

۲_از میان کشورهای اسلامی ایران، عراق، سوریه، قطر در این ائتلاف حضور ندارند.

۳_بر خلاف ادعای ائتلاف مبنی بر مبارزه با تروریسم، فعالیت نظامی آنها تا به امروز فقط شامل کشور یمن شده و با حملات هوایی مناطق مسکونی و زیرساخت ها را هدف قرار داده اند.
۴_نکته جالب تر؛ این ائتلاف تاکنون علیه بوکوحرام در نیجریه، داعش در سوریه و عراق و لبنان و لیبی، طالبان در افغانستان، القاعده در سومالی، مهاجرت مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش و… هیچگونه عملیات و تقابل و حرکتی صورت نداده است.
(همه کشورهای مذکور در ائتلاف عضویت دارند و بعضا نقش نظامی ایفا و یا اعلام حمایت کرده اند.)
در واقع نتیجه ای که از نکات بالا می توان گرفت؛ این ائتلاف که با حمایت نظامی غربی ها و بخصوص رژیم صهیونیستی برپا شده است، ابزاری است علیه ایران و محور مقاومت تا سپر دفاعی اسرائیل در برابر آنها باشد؛ و تنها علتی که باعث حفظ این ائتلاف در دو سال اخیر شده است:
اول حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس است، دوم فشار و حمایت سیاسی غربی ها و سوم حماقت سران کشورهایی که بجای مبارزه با تروریسم در کشور خود، در جنایت آل سعود در یمن شریک شده اند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سینا کازرونی سه شنبه, ۷ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷

    ریشه تروریسم فقط یک چیز استافکار پوچ تکفیری محمد بن عبدالوهاب. ریشه وهابیت را بخشکانید که ایدعولوژی تقریبا تمام گروه های تروریستی از القاعده و طالبان تا داعش و زنکی و الشباب وهابیت است.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.