تونس: اسرائیل به دنبال تغییر ماهیت قضیه فلسطین است

شنبه 3 اردیبهشت 1401 - 15:51
https://iswnews.com/?p=68701

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر خارجه تونس در نشست کمیته وزرای خارجه کشورهای عربی در اردن نسبت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

عثمان الجرندی، وزیر خارجه تونس در نشست کمیته وزرای خارجه کشورهای عربی که در پایتخت اردن برگزار شد، اظهار داشت: جهان عرب باید یکصدا در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی بایستد، چرا که این سیاست‌ها فاجعه‌بار است و به ضرر امنیت و صلح نه فقط در فلسطین، بلکه در کل جهان است.
الجرندی گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی مستلزم موضعی بین‌المللی به منظور پایان رنج و محنت‌های ۷۴ ساله فلسطینی‌ها است و این آزمونی مقابل جهانیان است.
وی تصریح کرد که جامعه بین‌الملل باید خطرات اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر ماهیت قضیه فلسطین را درک کند و مسئله فلسطین باید در راس اولویت‌های جامعه جهانی باشد.

شایان ذکر است در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه، نشست کمیته وزرای خارجه کشورهای عربی به دعوت اردن در امان، پایتخت این کشور برگزار شد تا آخرین تحولات فلسطین، راه‌های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و بازگشت آرامش به این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.
در این کمیته کشورهای الجزایر، عربستان، فلسطین، قطر، مصر، مغرب و تونس حضور دارند که هم اکنون کشور اردن ریاست آن را بر عهده دارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.