تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه، عراق و افغانستان

سه شنبه 7 آذر 1396 - 10:48
https://iswnews.com/?p=6882

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام»؛ وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا آماری از تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه، عراق، افغانستان منتشر کرد.

«طبق اطلاعات اخیر منتشر شده توسط پنتاگون، شمار پرسنل نظامی آمریکا از ۳٠ سپتامبر (۸ مهر۹۶)؛ ۱۵۳٠٠ نفر در افغانستان، ۸۹٠٠ نفر در عراق و ۱۷۲٠ نفر در سوریه گزارش شده است.
تعداد نظامیان ارتش آمریکا در افغانستان، در میان کشورهایی که آمریکا عملیات جنگی فعال را انجام میدهد در بیشترین حالت قرار دارد. این تعداد بیشتر از پلان هایی است که قبلا توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام شده بود.»
لینک منبع: اسپوتنیک

حضور نظامی آمریکا در این کشورها در حالی ادامه دارد که فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان پس از ۱۶ سال جنگ، هنوز استمرار دارد. در سوریه نیز علیرغم اینکه دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی را غیرقانونی و تجاوز به خاک سوریه تلقی کرده است، نظامیان این کشور به ایجاد پایگاههای متعدد در مناطق شمالی (استان حسکه، رقه، حلب) و اشغال نقاطی در شرق سوریه (التنف) مشغولند. در عراق نیز گروههای مردمی، مدعی شواهد و اسناد فراوانی از کمک پایگاهها و نیروهای آمریکایی به داعش هستند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس سه شنبه, ۷ آذر, ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

    مرگ بر آمریکا

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.