زلنسکی هم پروپاگاندای بیرقداری ترکیه را رد کرد!

سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 17:33
https://iswnews.com/?p=68943

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، اخیرا در مصاحبه ای در پاسخ به سوال خبرنگار کشور ترکیه در مورد نقش و اثرگذاری پهپادهای بیرقدار در جنگ علیه روسیه، این پهپاد را ناکافی و غیراستراتژیک قلمداد کرد.

ولودیمیر زلنسکی در پاسخ به سوال خبرنگار کشور ترکیه گفت: “پهپادهای تهاجمی ترکیه “بایراکتار” نقش تعیین کننده ای در جنگ با روسیه ندارند. با تمام احترام و صادقانه می گویم که این یک جنگ متفاوت است. به گفته کارشناسان، این جنگ با هیچ جنگ دیگری در قرن بیست و یکم قابل مقایسه نیست. این پهپادها (بایراکتار) یا سایر پهپادها می‌توانند کمک کنند، اما تأثیر چندانی بر نتیجه جنگ ندارند.”

تا پیش از جنگ اوکراین، رسانه های ترکیه و طرفداران افراطی این کشور با توجه به پیشینه عملکرد پهپادهای بیرقدار در جنگ‌های قره باغ، لیبی و… تبلیغات گسترده ای را بر روی این پهپاد می‌کردند. اما واقعیت این است که پهپادهایی مانند پهپاد بیرقدار فقط به درد جنگ هایی می‌خورد که علیه دشمن بی دفاع انجام می‌شود. یعنی جنگ هایی که علیه گروه های شبه نظامی و یا دشمنی که دارای سامانه های دفاع هوایی ضعیف و قدیمی انجام باشند. در غیر اینصورت، بیرقدار شانس چندانی در برابر سامانه ها و چترهای پدافندی پیشرفته ندارند.

این واقعیت در جنگ اوکراین به روشنی نمایان شد. در ابتدای جنگ و زمانی که بی‌برنامگی در برنامه ریزی هجومی روسیه موج می‌زد، پهپادهای بیرقدار تا حدودی موفق به وارد آوردن خساراتی شدند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه و برقراری چتر پدافندی صحیح توسط روسیه، به کلی از صحنه جنگ اوکراین محو شدند!

از این رو، زلنسکی نیز با درک این واقعیت، از اسطوره سازی تخیلی و بیخود برای این پهپاد جلوگیری کرد، چرا که او به خوبی می‌داند برای برنده شدن در این جنگ به چیزی بیشتر از چند پهپاد اسمبلی و مونتاژی ترکیه ای نیاز دارد. جنگ اوکراین، جنگ قره باغ نیست که بتواند با چند پهپاد کل تجهیزات ارتش روسیه را نابود کند!

بیشتر بخوانید:
دانش نظامی: پهپاد شناسایی رزمی بایراکتار TB2
یادداشت: ضرر ترکیه از جنگ روسیه و اوکراین!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. گپ سه شنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

    این گزارش ها رو ننویسید، یک سری ها در جهان اسلام ناراحت و دل شکسته میشن??

    پاسخ
  2. محسن چهارشنبه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

    قبلا هم گفته بودم به دوستان و نزدیکان، ترکیه عملا پهپاد خاصی نساخته چون عملا نقش خاصی تو تولیدش هم نداشته، محصولی که با مشارکت ۲۰ کشور و با قطعات تولیدی از ۲۰ کشور ساخته بشه یه چیز قابل اطمینان نیست در قیاس با ایرانی که کل سختی ها بهش تحمیل شده و یه تکنولوژی انحصاری ایجاد کرده

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.