بایدن طی ماه‌های آتی به اسرائیل سفر می‌کند

سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 17:21
https://iswnews.com/?p=68945
جو بایدن و نفتالی بنت

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت وی برای سفر به فلسطین اشغالی را پذیرفت و اعلام کرد در ماه‌های آینده به اسرائیل سفر خواهد کرد.

در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اسرائیل در خصوص مسائل مختلفی گفتگو کردند.
بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و بنت در این گفتگو در خصوص چالش‌های مشترک امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله تهدید ناشی از ایران و نیروهای تحت حمایت آن گفتگو کرده بر رابطه نزدیک شخصی که از زمان سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شد، تاکید کردند.
رئیس جمهور آمریکا از سفر اخیر مشاور امنیت ملی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن استقبال کرد. همچنین وی دعوت نفتالی بنت برای بازدید از اسرائیل در ماه‌های آتی را پذیرفت.
بایدن بر حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص بودجه یک میلیارد دلاری جهت بازسازی و تقویت سامانه دفاعی “گنبد آهنین” اسرائیل استقبال کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز خطاب به بایدن گفت: من مطمئنم رئیس‌جمهور بایدن، که دوست واقعی اسرائیل است و به امنیت آن اهمیت می‌دهد، اجازه نخواهد داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج شود. اسرائیل موضع خود را در این زمینه را روشن کرده است. سپاه پاسداران بزرگ‌ترین سازمان تروریستی جهان است!

گفتنی است تاریخ دقیقی برای سفر جو بایدن که نخستین سفر او به‌عنوان رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل محسوب می‌شود، اعلام نشده است. وی آخرین‌بار در سال ۲۰۱۶ میلادی در سمت معاون رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.