شریک جدید دزد، رفیق قدیم قافله

پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 - 21:55
https://iswnews.com/?p=69140

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اظهارات اخیرش در واکنش به درگیری‌های اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها، راه دفاع موثر از آرمان فلسطین، را داشتن یک رابطه معقول، منطقی، منسجم و متعادل با اسرائیل دانسته است.

امام خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر در جمع دانشجویان در واکنش به عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با اسرائیل و اظهارات خیانت بار سران آنها گفت: «فلسطینی‌ها دارند فداکاری‌های بزرگ از خود نشان می‌دهند و رژیم صهیونیستی هم با پشتیبانی آمریکا و اروپا انتهای رذالت و جنایت را انجام می‌دهد. دولت‌های اسلامی در زمینه فلسطین خیلی بد عمل می‌کنند و بعضی از آن‌ها حاضر نیستند در این زمینه حرف درست و حسابی بزنند.
اشتباه بزرگ این است که فکرکنیم راه کمک به فلسطین ارتباط با صهیونیست‌هاست. مصر و اردن ۴۰ سال پیش این خطا را کردند، آیا جنایات صهیونیست‌ها کم شد؟ نه، ۱۰ برابر شد. عده‌ای می‌خواهند تجربه‌ی مصر انورسادات را تکرار کنند. این هم برای خودشان و هم برای فلسطینی‌ها مضر است. البته به درد رژیم صهیونیستی هم نمی‌خورد.»

در میان این کشورها، سران ترکیه تا چندی پیش مدعی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت بودند اما در روزهای اخیر در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل، دست به اخراج فعالان جنبش حماس از خاک ترکیه زده‌اند.
از این رو اظهارات نمایشی و رفتار خیانت بار اردوغان در قبال فلسطین، یاد ضرب المثل “شریک دزد و رفیق قافله” را زنده می‌کند! با این تفاوت که دزد منطقه (اسرائیل) شرکای متعددی دارد که آنها هم در ظاهر ادعای حمایت از فلسطین را دارند.

بیشتر بخوانید: استقبال گرم اردوغان از صهیونیست‌ها در آنکارا

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.