تحولات یمن، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 22:51
https://iswnews.com/?p=69387

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی نقض های مکرر آتش بس از سوی ائتلاف سعودی و اعلام نارضایتی مقامات دولت نجات از عدم اجرای مفاد توافق، نیروهای مسلح یمن برای مقابله با سناریوهای احتمالی در روزهای آینده اعلام آمادگی کردند.

۱- مارب:
طبق گزارش منابع محلی در مارب، انصارالله و حزب اصلاح با میانجیگری بزرگان محلی برای تبادل اسرا توافق کرده‌اند. در این گزارش به تعداد اسرا و چگونگی این توافق اشاره‌ای نشده است، اما تبادل اسرا شامل رهبران میدانی دو طرف نیز می‌شود.

۲- صعده:
– در ۷ اردیبهشت ماه، در نتیجه گلوله باران مناطق مرزی مدیریت شدا در استان صعده توسط نیروهای ائتلاف سعودی، دو غیرنظامی یمنی به شهادت رسیدند.
– در ۱۲ اردیبهشت ماه، توپخانه‌ی ائتلاف سعودی مدیریت شدا را مورد حمله قرار داد.

۳- الحدیده:
نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۷۸ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.

۴- “مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن: «کشورهای ائتلاف دشمنان از هر اقدامی که منجر به موفقیت آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل می‌شود، جلوگیری می‌کنند. با وجود امتیازاتی که دادیم، پس از گذشت نیمی از دوره آتش بس، هیچ پیشرفتی در اقداماتی که منجر به کاهش رنج مردم بزرگ یمن ‌شود، وجود ندارد. علیرغم این ناسازگاری‌ها، به تلاش برای دستیابی به حقوق مشروع مردم یمن، پایان محاصره و جنگ و بازگرداندن آزادی و استقلال آنها در تمام خاک یمن ادامه می‌دهیم و در این راه، نیروهای مسلح ما آماده مقابله با هر سناریویی هستند.»

۵- سرتیپ “یحیی سریع” سخنگوی نیروهای مسلح یمن: «در صورت شکست آتش بس، نیروهای ما بیش از ۲۵۰ هدف را در عمق عربستان و امارات رصد می کنند و تسلیحات جدید در روزهای آینده وارد خدمت خواهند شد.»

۶- “عبدالقادر مرتضی” رئیس کمیته امور اسرای دولت نجات یمن: «امیدوار بودیم که در ماه رمضان در پرونده تبادل اسرا تحولی ایجاد شود و طرح‌های زیادی را ارائه کرده بودیم. اما متاسفانه ناسازگاری و مانع تراشی مزدوران مانع از انجام توافق شد. سازمان ملل باید کشورهای متجاوز و مزدوران آنها را برای انجام تعهداتشان تحت فشار قرار دهد و جلوی ناسازگاری و مانع تراشی آنها را بگیرد.»

۷- “شیخ شمسان ابونشطان” رئیس سازمان کل زکات یمن: «زکات عید فطر به طور مجموع ۴ میلیارد و ۱۲۶ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال شد. این مبلغ ۲۰۶۳۱۹ خانواده را در صنعاء و سایر استان ها تحت پوشش قرار می‌دهد.»

۸- سرلشکر “عبدالحمید الموید” رئیس اداره توانبخشی و اصلاحات: «با هماهنگی دفتر دادستانی عمومی، بازرسی قضایی و اداره توانبخشی و اصلاحات، برای اولین بار در تاریخ قوه قضائیه یمن ۱۵۰۰ نفر زندانی با پرونده جنایی آزاد می‌شوند. ۱۰۰۰ نفر از این افراد پس از گذارندن دوره ای از مجازات خود، مشمول شرایط آزادی شده‌اند و بقیه افراد نیز پس از تکمیل ضمانت های لازم آزاد خواهند شد.»

۹- مردم یمن در شهرهای تحت کنترل انصارالله تظاهرات و تجمعات گسترده‌ای را به مناسبت روز قدس برگزار کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیرحسین سه شنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۲

    وقتی اخبار مربوط به یمن رو می خونم دلم آتیش می گیره!
    چقدر مظلومند این مردم یمن
    حتی مظلوم تر از ایران در جنگ هشت ساله
    چون دستکم اون زمان همه مردم ایران با هر اندیشه ای با جمهوری اسلامی علیه صدام متحد بودن (البته اگه منافقین رو حساب نکنیم) ولی الان می بینیم که متاسفانه بخش گسترده ای از مردم یمن طرفدار ائتلاف سعودی هستن و از اشغال کشورشون توسط عربستان و امارات حمایت می کنن.
    آه ???

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.