حمله هواگردهای ناشناس به مواضع طالبان در شهر غزنی

یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 09:23
https://iswnews.com/?p=69735

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” هواگردهای ناشناس مواضع گروه طالبان در شهر غزنی را مورد حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس اظهارات منابع محلی در شهر غزنی، یک جنگنده یا پهپاد ناشناس در ۱۶ اردیبهشت ماه پایگاه نظامی منطقه توحیدآباد واقع در شهر غزنی را مورد حمله قرار داده است.
این پایگاه نظامی در دوران حکومت پیشین پایگاه PRT and US troops اطلاق می‌شده و در اختیار نیروهای ناتو قرار داشته است.
لازم به ذکر است پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مهمات و تجهیزات زرهی و نظامی زیادی به ارزش میلیون‌ها دلار در این پایگاه به جا ماند. از این رو این موضوع علت احتمالی حمله هوایی هواگردهای ناشناس (آمریکا یا پاکستان) به پایگاه توحیدآباد می‌باشد.

همزمان با این حمله، قرارگاه نیروهای ذخیره طالبان در منطقه حیدرآباد شهر غزنی نیز مورد بمباران هواگردهای ناشناس قرار گرفته است. طبق گزارش منابع محلی، در نتیجه این حمله ۱۵ نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند.

گفتنی است چند روز پیش از وقوع این حملات، پهپادهای ناشناسی در آسمان شهر غزنی پرواز می‌کرده و پس از ساعاتی منطقه را ترک کرده‌اند. در طول یک ماه اخیر پرواز هواگردهای ناشناس در آسمان شهرهای کابل، مزارشریف و… رصد شده و رسانه های مختلف با جهت‌گیری‌های سیاسی انگشت اتهامات خود را به سمت آمریکا، ایران و پاکستان گرفته‌اند.

این دومین حمله هواگردهای ناشناس به مواضع طالبان پس از روی کار آمدن مجدد آنهاست. پیش از این حمله نیز پایگاه شورابک استان هلمند در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ مورد حمله هوایی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: انفجار در پایگاه شورابک؛ حمله پهپادهای آمریکا یا انهدام مین های قدیمی؟

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.