آغاز بزرگترین رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی

دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 15:19
https://iswnews.com/?p=69849

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش اسرائیل بزرگترین رزمایش تاریخ خود را جهت افزایش آمادگی نظامیان این رژیم در مقابله احتمالی با حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی آغاز کرد.

همزمان با افزایش حملات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ خود به نام “ارابه‌های آتش” را آغاز کرد.
قرار بود این رزمایش در سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شروع جنگ ۱۱ روزه غزه موسوم به نبرد “سیف القدس” به تأخیر افتاد.

در مرحله اول، رزمایش ستاد مشترک ارتش اسرائیل آغاز می‌شود. در ادامه با توجه به واقعیت‌های امنیتی و برآوردها، دامنه رزمایش گسترده‌تر شده و تمامی بخش‌های ارتش رژیم صهیونیستی در رزمایش شرکت خواهند کرد.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نظامیان اسرائیلی در این رزمایش، نبرد با نیروهای حزب الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی را تمرین خواهند کرد.
با آغاز این رزمایش، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه درجه آماده‌باش خود را افزایش دادند.

این مانور همزمان با تهدیدات اسرائیل مبنی بر ترور یحیی سنوار، رئیس دفتر حماس در غزه و فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطین آغاز شده است.

نبرد “سیف القدس” در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فسطینی آغاز شد و پس از ۱۱ روز با قبول شروط مقاومت فلسطین توسط رژیم اسرائیل و برقراری آتش بس پایان یافت. شایان ذکر است در این نبرد ۱۱ روزه، بیشتر از ۴۱۰۰ راکت از انواع مختلف به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

بیشتر بخوانید: تحقق وعده نصرت الهی؛ پایان جنگ و پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.