دبیرکل حزب‌الله: جنگ داخلی خط قرمز مقاومت است

چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 09:59
https://iswnews.com/?p=69989

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” روز سه شنبه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در همایش انتخاباتی این جنبش در شهر بیروت به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود از گردهمایی مردم بیروت برای حمایت از مقاومت قدردانی کرد و گفت: حضور گسترده مردمی امروز و روز گذشته، پیامی به تمامی دشمنان مقاومت است و جریان مقاومت، در برابر مزدوران داخلی و رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد. از تمامی اتباع لبنانی حاضر در خارج از لبنان که به مقاومت رأی می‌دهند، تشکر می‌کنم.

نصرالله با اشاره به اینکه اتهام تروریسم، هزینه مقاومت است، اظهار داشت: در روزهای گذشته و پس از سخنرانی در روز قدس و آماده‌باش مقاومت در لبنان، پیامی به من منتقل شد که اسرائیلی‌ها تأکید کردند قصد ندارند هیچ اقدام نظامی علیه لبنان انجام دهند. ما به دشمن، به پیام‌های او و به سخنان نخست‌وزیرش اعتماد نداریم. به همین دلیل، آماده‌باش ما تا پایان مانورهای رژیم صهیونیستی به قوت خود باقی خواهد ماند.

دبیر کل حزب‌الله با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد هیچ تجاوز یا حمله‌ای به لبنان صورت گیرد، ادامه داد: می‌خواهم به برادرانی که مانور اسرائیل را دنبال می‌کنند، بگویم که نخست‌وزیر دشمن صهیونیستی برای نظارت بر مانور رفت و تصریح کرد که این رژیم خواستار رویارویی با هیچ کس نیست. این پیام به خاطر مقاومت است و دشمن می‌داند که مقاومت در سخن خود صادق است و به هر تجاوزی پاسخ خواهد داد.

نصرالله با اشاره به تنوع فرقه‌ای و مذهبی در لبنان، افزود: پیش از این، بسیاری تلاش کردند تا تغییرات زیادی ایجاد کنند، ولی کشور به سمت جنگ داخلی نرفت. جنگ داخلی، خط قرمز است و هر کسی که بر آن پافشاری کند، باید به عنوان خائن تلقی شود. آنچه مد نظر ماست، ساخت یک کشور عادل و قدرتمند است و این همان چیزی است که در سند سیاسی خود در سال ۲۰۰۹ گفتیم.

وی در ادامه به سیاست لبنان برای حرکت به سمت شرق و غرب اشاره کرد و گفت: دولت اصرار داشت که به خاطر آمریکا، دربها را به روی شرکت‌های شرقی باز نکند. سیاست شرق و غرب و اصرار دولت برای باز نکردن درها به روی شرکت‌های شرق به خاطر آمریکا را به خاطر می‌آورم و این به آن معناست که پیشرفت نخواهیم کرد.

سیدحسن اظهار داشت: ما در دریای لبنان گنج داریم، ولی مردم گرسنه و بدهکار هستند، مهاجرت می‌کنند، ولی اگر لبنان سراغ استخراج گنج خود برود، حداقل ده‌ها میلیارد دلار کسب خواهد کرد، خصوصاً در آب‌های جنوب. چرا سراغ استخراج این گنج نرویم؟ از چه کسی می‌ترسید؟ از آمریکا؟. چرا اسرائیل منتظر ترسیم مرز و حفاری در مناطق مورد منازعه نمی‌ماند؟ چرا لبنان در داخل آب‌ها و مرزهای خود کار نمی‌کند؟ من می‌گویم که لبنان حق دارد در هر جایی که آن را آب‌های منطقه‌ای خود می‌داند و حتی در مناطق مورد منازعه، حفاری کند.

نصراالله خطاب به ملت لبنان گفت: ای مردم لبنان، شما در برابر دو طرف قرار دارید؛ یک طرف، خواستار صلح داخلی است و برای آن جانفشانی می‌کند و در مسیر الطیونه کشته می‌شود، ولی شهدا و افراد زخمی خود را به خاطر این صلح، از این منطقه خارج می‌کند؛ هر چند که می‌تواند انتقام بگیرد. طرف دیگر اما کسی است که به خارج خدمات می‌رساند. عجیب این است که کسی، خواستار خلع سلاح است که خودش سلاح دارد، با آن می‌کشد و آماده جنگ داخلی است.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه این جنبش از روابط دیپلماتیک خود استفاده خواهد کرد تا بدون اینکه به مزدور تبدیل شود، قدرت را به لبنان بازگرداند، تأکید کرد: این در حالی است که طرف مقابل از خارج پول می‌آورد و آن را غارت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران نیز در انتخابات دخالت نمی‌کند، ولی برخی از سفرای خارجی (سفرای آمریکا و عربستان)، برای انتخابات پرسه می‌زنند. شما بین گروهی قرار دارید که تمامی دغدغه‌اش لبنان است و گروهی که همه نگرانی‌اش این است که آمریکا و غرب را راضی نگه دارد. من می‌دانم که آرای شما به شهدا، مقاومت، قدرت لبنان، عزت و سربلندی آن تعلق دارد.

بیشتر بخوانید: سیدحسن نصرالله: حضور مقاومت مانع از بمباران لبنان توسط تل‌آویو می‌شود

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.