به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس‌جمهور ایران، به دعوت رسمی سلطان “هیثم بن طارق آل سعید” پادشاه عمان در رأس هیأتی به شهر مسقط پایتخت این کشور سفر کرد.

رئیس جمهور ایران در بدو ورود به فرودگاه مسقط، مورد استقبال سلطان هیثم و دیگر مقامات عالی این کشور قرار گرفت و آیین استقبال رسمی از هیأت ایرانی در کاخ سلطان عمان انجام شد.

بر اساس اظهارات سفیر ایران در عمان، این سفر در راستای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه از جمله عمان انجام گرفته است. همچنین مسائل منطقه‌ای نظیر فعال‌سازی توافق “عشق آباد” (توافق حمل‌ونقل بین‌المللی بین ایران، عمان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و هند)، صادرات گاز، امضای توافق‌های گردشگری و توریسم درمانی، مذاکرات ایران و عربستان، پایان جنگ یمن و… مورد بحث و رایزنی مقامات دو کشور قرار خواهد گرفت.

همکاری پایدار و رویکرد دوستانه حکام عمان به روابط با ایران در طول نیم قرن اخیر منجر به ثبات داخلی این حکومت و ارتقاء جایگاه خارجی آنها در میان کشورهای عربی منطقه غرب آسیا شده است. آل سعود برای جذب حمایت سلطان هیثم در برابر ایران تلاش‌های زیادی انجام داد، اما تداوم سیاست‌های معتدل مرحوم سلطان این تلاش‌ها را بی‌نتیجه گذاشت.

بیشتر بخوانید:
ورود عمان به حلقه متحدین عربستان سعودی
ویدیو: عمان پس از سلطان قابوس

ویدیو: استقبال رسمی عمان از رئیس جمهور ایران در فرودگاه مسقط و کاخ سلطان هیثم بن طارق

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.