احمد مسعود به آمریکا هشدار داد!

چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 20:33
https://iswnews.com/?p=71284

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علی میثم نظری سخنگوی نیروهای احمد مسعود، طی بیانیه‌ای نسبت به رشد تروریسم در افغانستان به دولت آمریکا هشدار داد.

“علی میثم نظری” مسئول روابط خارجی نیروهای احمد مسعود (جبهه مقاومت ملی افغانستان) طی بیانیه‌ای از طریق خبرگزاری فاکس نیوز نسبت به رشد تهدیدات تروریستی در افغانستان به دولت آمریکا هشدار داد. وی در این بیانیه خبری گفت: «پیام ما به دولت بایدن اینست که اشتباهی را که دولت کلینتون مرتکب شد، تکرار نکنند. در دهه ۱۹۹۰ میلادی نیز تهدید تروریسم نادیده گرفته شد و به ۱۱ سپتامبر منجر شد. کاخ سفید باید سریع عمل کند و با اجازه دادن به نیروهای دموکراتیک و ضد تروریستی مانند “جبهه مقاومت ملی” برای آزادسازی افغانستان و مبارزه با تروریسم رویکردی فعالانه اتخاذ کند!»

گروه‌های ضدطالبان در استان‌های مختلف افغانستان به ویژه مناطق شمالی فعالیت دارند و در هفته های اخیر فعالیت‌های خود را در استان‌های پنجشیر، بغلان، تخار و کاپیسا افزایش داده‌اند. برجسته‌ترین گروه ضد طالبان در افغانستان، “جبهه مقاومت ملی” به رهبری احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود است که مسئولیت اکثر درگیری‌ها با طالبان را بر عهده دارد و تلفات سنگینی را به این گروه وارد کرده است. علیرغم این موارد، نیروهای احمد مسعود و سایر گروه‌های افغانستانی از حمایت رسمی هیچ کشور خارجی برخوردار نیستند و طالبان گهگاهی تاجیکستان و ایران را حامی گروه‌های مخالف خود می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
اینفوگرافیک: گروه‌های ضد طالبان در افغانستان
حذف سه تن از فرماندهان قطعه بدری طالبان
تحولات افغانستان و پاکستان، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیرحسین چهارشنبه, ۴ خرداد, ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

    با وجود اینکه برخی ها احمد مسعکد رو غربگرا می دونن ولی دستکم ایشون هیچ دشمنی یا تضاد ایدئولوژیک با ایران نداره برخلاف طالبان.
    البته با این وجود برای ایران بهتره که تو افغانستان بی طرف باشه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.