به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شامگاه چهارشنبه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان از چنگ رژیم صهیونیستی و روز مقاومت به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود، با تبریک سالروز آزادسازی لبنان گفت: سپاس خداوندی را که به وعده خود عمل کرد. این وعده در روز ۲۵ ماه می محقق شد. این روز، یکی از روزهای الهی و جزء آن روزهایی است که وعده خداوند به مجاهدان محقق گردید. سپاس خداوندی را که ما را به سوی گزینه مقاومت هدایت کرد. ما نه منتظر رژیمی عربی ماندیم و نه سازمان ملل و نه شورای امنیت.

نصراالله ضمن تشکر از رزمندگانی که در مسیر آزادسازی لبنان فداکاری کردند به‌ویژه شهدا و خانواده‌های آن‌ها گفت: از جانبازان به خاطر کارهایی که انجام دادند و از اسرا که سال‌ها در زندان‌های اشغالگران به سر بردند، تشکر می‌کنیم. همچنین از مجاهدانی که جوانی خود را در میدان‌های جهاد سپری کردند و از مردم پایدار و صبور لبنان تشکر می‌کنیم. ما همچنین از ارتش لبنان به‌ویژه به خاطر اقدامات آن‌ها در سال‌های اخیر در دهه ۹۰ به خاطر انسجام با مقاومت و همچنین ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطین تشکر می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تشکر از فرماندهان مقاومت اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران بابت کمک‌هایش و از اینکه از هیچ کمکی فروگذار نکرد، تشکر می‌کنیم. دیگر کمک آن‌ها بر کسی پوشیده نیست به‌ویژه نقشی که شهید حاج قاسم سلیمانی ایفا کرد.

وی تاکید کرد: لبنانی‌ها باید چهره حقیقی این رژیم بشناسند. رژیمی که تلاش می‌کند عادی جلوه کند و با دیگر ملت‌های منطقه منسجم شود. باید تمام آن‌ جانفشانی‌ها یادآوری شوند زیرا این پیروزی مجانی به دست نیامد، بلکه با خون، اشک، دستان، انگشتان روی ماشه، عقل‌ها، قلب‌ها و اراده رقم خورد. باید آن کسانی که در برابر اشغالگران مقاومت کردند، و همچنین کسانی که علیه مردم میهن خود توطئه کردند، معرفی شوند.

نصرالله در ادامه گفت: پیروزی سال ۲۰۰۰ وجهه آن ارتش شکست‌ناپذیر را در هم شکست، میخ آخر را به تابوت طرح “اسرائیل” بزرگ کوبید و به مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمینشان امیدی دوباره داد. این پیروزی طرح دشمن برای ایجاد منطقه‌ای مرزی تحت فرمان ارتش را از بین برد. رژیم صهیونیستی نقشه‌ای برای خروج داشت و می‌خواست خودروهای خود را در داخل خاک لبنان بگذارد تا خط مرزی به دست ارتش لبنان جنوبی باشد تا آن‌ها با مقاومت برخورد داشته باشند و آتش جنگ داخلی برافروخته شود و جنگ بُعدی فرقه‌ای به خود بگیرد، اما سرعت عمل مقاومت این توطئه خطرناک را خنثی کرد.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: گفتمان «خانه عنکبوت» زخم عمیقی را در ذهن سران رژیم و ارتش آن‌ها ایجاد کرده است. آن‌ها اکنون با بحران دهه هشتم دست و پنجه نرم می‌کنند. نمودار قدرت رژیم صهیونیستی پس از شکست سال ۲۰۰۰ در لبنان سیر نزولی پیدا کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم به آن اذعان کرد.

وی بیان داشت: تنها مقاومتی که پیروز شد و حکومت نکرد، مقاومت لبنان به‌ویژه حزب‌الله بود. ما خواستار این نبودیم زیرا ما برای قدرت نجنگیدیم، بلکه برای آزادسازی خاک و مردم و برای عزت ملی جنگ کردیم. ما زمانی که وارد دولت شدیم، برای محافظت و پشتیبانی از مقاومت این کار را کردیم و هنگامی که بخشی از دولت شدیم، امور مردم را پیگیری کردیم.

سیدحسن با اشاره به وضعیت منطقه اظهار داشت: در روزهای آینده ممکن است اتفاقاتی در فلسطین رخ دهد و ممکن است این اتفاقات به یک انفجار بزرگ منجر شود. این یک واقعیت است. راهپیمایی پرچم اسرائیلی‌ها یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ است و ما شاهد فراخوان‌هایی برای تخریب قبه‌الصخره بودیم. مقاومت فلسطین درباره واکنش اتفاق‌نظر دارد و شاید امور به حد انفجاری بزرگ در داخل فلسطین برسد.

دبیرکل حزب الله هشدار داد: هرگونه اقدام علیه مسجد الاقصی و قبه‌الصخره منطقه را به هم خواهد ریخت و منجر به انفجاری بزرگ در منطقه خواهد شد. دشمن در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد و با چند دستگی شدید در داخل مواجه است.

نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از شما می‌خواهم که حواستان به آنچه در اطرافمان رخ می‌دهد، باشد و برای آن آمادگی داشته باشید. پیامدهای خطرناکی برای منطقه در پی خواهد داشت و البته این بستگی به حماقت دشمن دارد.

او در پایان گفت: رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی حدود یک هفته بعد به پایان می‌رسد و ما همچنان در وضعیت آماده‌باش و آمادگی کامل قرار داریم. من به عزیزان و برادران مجاهد مقاومت در مرزها به خاطر صبر و جهادشان درود می‌فرستم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.