حملات هوایی روسیه به مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه!

یکشنبه 29 خرداد 1401 - 17:41
https://iswnews.com/?p=73112

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات نظامی آمریکا، ارتش روسیه در ماه جاری میلادی چند حمله هوایی علیه مواضع ائتلاف آمریکایی در کشور سوریه انجام داده است.

مقامات نظامی ایالات متحده مدعی شدند که نیروهای روسی در ماه جاری میلادی مجموعه‌ای از عملیات‌ها از جمله حمله به پایگاه التنف در جنوب سوریه را علیه ائتلاف آمریکایی در سوریه انجام داده‌اند.

فرماندهان آمریکایی از این اقدامات روسیه اظهار نگرانی کرده‌اند زیرا بیم آن دارند که یک اشتباه محاسباتی به درگیری ناخواسته بین نیروهای آمریکایی و روسیه در سوریه تبدیل شود. با توجه به اینکه تنش‌ها بین دو کشور پس از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین و حمایت‌های گسترده ایالات متحده از ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه افزایش یافته است، به نظر می‌رسد که طرف روسی با این اقدامات سعی دارد تا به آمریکا هشدار دهد که تبعات اقدامات ضد روسی آمریکایی‌ها در جنگ اوکراین ممکن است گریبان‌گیر نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه شود!

در ۲۶ خرداد ماه سال جاری، جنگنده‌های روسیه حملاتی را علیه اهدافی در پایگاه التنف انجام دادند. پس این حمله، مسلحین “مغاویر الثوره” با انتشار تصاویری اعلام کردند که مقر آنها در پایگاه التنف هدف حمله هوایی قرار گرفت.
روسیه قبل از انجام این حمله، از طریق یک خط ارتباطی به ایالات متحده اطلاع داد که در پاسخ به حمله‌ علیه نیروهای ارتش سوریه قصد دارد یک حمله هوایی انجام دهد و ممکن است در نتیجه این حمله، به نیروها و خودروهای مستقر در پایگاه آسیبی وارد شود.

یکی از فرماندهان آمریکایی در این رابطه گفت: اندکی پس از پیام روسیه و قبل از حمله آنها به اهدافی در پایگاه التنف، جنگنده‌های روسی شامل دو فروند سوخو-۳۵ و یک فروند سوخو-۲۴ بر فراز پایگاه التنف به پرواز درآمدند.
ژنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده ستاد تروریستی سنتکام، در خصوص اقدامات اخیر روسیه در سوریه گفت رفتار اخیر روسیه تحریک آمیز و تشدید کننده بوده است. ما به دنبال اجتناب از محاسبات اشتباه یا مجموعه اقداماتی هستیم که می‌‎تواند منجر به درگیری‌های غیرضروری شود.

این اولین بار نیست که منطقه التنف دلیل تنش میان روسیه و آمریکا می‌شود. در سال ۲۰۱۶ میلادی جنگنده‌های روسی پایگاه التنف را بمباران کردند. در آن زمان نظامیان آمریکایی در این پایگاه مستقر نبودند و در حمله ارتش روسیه چند تن از اعضای مسلحین کشته شدند اما همزمان با این حمله، دو فروند جنگنده F-18 نیروی دریایی ایالات متحده در حال گشت زنی در نزدیکی پایگاه بودند. مقامات روسیه پس از این حمله اظهار داشتند که جنگنده‌های روسیه تنها قصد حمله به مسلحین را داشته‌اند.
در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ژنرال “ولادیمیر زارودنیتسکی” از فرماندهان بلندپایه ارتش روسیه از ایالات متحده خواست که نظامیان خود را ظرف ۴۸ ساعت از پادگان التنف خارج کند. ژنرال استفن تاونسند، فرمانده وقت ائتلاف آمریکایی این درخواست فرمانده روسی را نپذیرفت و پس از مقداری تنش، ژنرال روسی از درخواست خود صرف نظر کرد.

شایان ذکر است که بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف سوریه حضور دارند که ۲۰۰ تن از این نظامیان در پایگاه التنف مستقر هستند و حتی پس از پایان خلافت داعش نیز این نیروها با تغییر عناوین عملیاتی، این کشور را ترک نکرده‌اند.
منطقه التنف در جنوب شرق سوریه سال‌هاست که در اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد و نیروهای مقاومت اجازه نزدیک شدن به شعاع ۵۵ کیلومتری این منطقه را ندارند. واقع شدن پایگاه التنف در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن، این پایگاه را به یک مقری استراتژیک تبدیل کرده است و مقامات آمریکایی قصد ندارند به راحتی این پایگاه را از دست بدهند.

مشاهده پایگاه التنف در نقشه آنلاین

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب سوریه + تصاویر
یادداشت: پایگاه التنف؛ مقر مشترک تروریست‌ها

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. Ali دوشنبه, ۳۰ خرداد, ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۳

    کاش روی نقشه مناطق اشغال شده توسط ترکیه در شمال عراق رو هم نشون میدادین

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.