به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بعد از تصمیم نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام، نمایندگان پارلمان اسرائیل به طرح اولیه انحلال کنست رای مثبت دادند.

در ۱ تیر ماه، پس از آن که نفتالی بنت، نخست‌وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر سر انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کردند، نمایندگان پارلمان اسرائیل با ۱۱۰ رای موافق به طرح اولیه انحلال کنست رای مثبت دادند. انحلال کنست اولین قدم به سوی پنجمین انتخابات سراسری طی سه سال گذشته است.

زمانی که دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال به دلیل عملکرد ضعیف در نبرد با مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس، پرونده‌های قضایی و متهم بودن به فساد و تقلب، عدم موفقیت در جلب آرای نماینده‌های کنست و شکست وی در تشکیل کابینه به پایان رسید، در خرداد ماه ۱۴۰۰، با رای پارلمان رژیم صهیونیستی “نفتالی بنت” به مدت چهار سال به عنوان سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزیده شد.
“یائیر لاپید”، رهبر حزب یش عتید، و “نفتالی بنت”، رهبر حزب یامینا، توافق کردند تا “بنت” به مدت دو سال عهده دار سمت نخست وزیری باشد و در دو سال آخر، ” لاپید” این سمت را بر عهده بگیرد اما همه‌ی تلاش‌ آنها برای حفظ ائتلاف کابینه شکست خورده و راهی جز برگزاری انتخابات مجدد باقی نمانده است.

با توجه به توافق بنت و لاپید و انحلال کنست، تا زمان انتخابات آتی در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی (۳ آبان ۱۴۰۱)، “یائیر لاپید” سمت نخست‌وزیری اسرائیل را به مدت ۹۰ روز برعهده خواهد گرفت. بدین ترتیب لاپید در مقام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی میزبانی سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
پایان نتانیاهو؛ نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد
نخست وزیر احتمالی آینده رژیم صهیونیستی: شهرک سازی ادامه می‌یابد؛ امنیت اسرائیل در اولویت است
شکست مجدد نتانیاهو از مقاومت؛ خداحافظی با صندلی نخست وزیری پس از ۱۲ سال

نمایندگان پارلمان اسرائیل با ۱۱۰ رای موافق به طرح اولیه انحلال کنست رای مثبت دادند.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.