عملیات ارتش پاکستان علیه تحریک طالبان و داعش

یکشنبه 12 تیر 1401 - 23:15
https://iswnews.com/?p=74120

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه‌ی عملیات‌های امنیتی ارتش پاکستان در مناطق مختلف این کشور، ۱۶ نفر از مسلحین گروه‌های داعش و تحریک طالبان کشته و بازداشت شدند.

در جریان عملیات‌های امنیتی-نظامی ارتش پاکستان در ۱۱ تیر ماه، در منطقه غلام خان واقع در وزیرستان شمالی و همچنین مناطق گجرانوالا، لاهور، راولپندی، مولتان و سرگوده سه نفر از مسلحین تحریک طالبان پاکستان کشته و ۹ نفر دیگر بازداشت شدند.

همچنین ارتش پاکستان از کشته شدن چهار نفر از مسلحین مرتبط با داعش در یک عملیات خبر داده است.

بنابر اظهارات منابع محلی، تبلیغات گروه داعش اخیرا در مناطق خودمختار قبایلی پاکستان افزایش یافته است. آنها علیه گروه‌های ملی گرای پشتون، طالبان، القاعده و… دست به تبلیغات زده و خواستار جدایی مردم از آنها شده‌اند.

در همین راستا بزرگان مناطق خودمختار قبایلی و جریان‌های ملی گرای پشتون، ارتش پاکستان را متهم به اجرای برنامه‌های داعش در این مناطق می‌کنند. به باور آنها وضعیت اقتصادی پاکستان وخیم است و ارتش از طریق برنامه‌های مبارزه با تروریسم درصدد جلب توجه جهان است.

لازم به ذکر است که درگیری دولت و طالبان پاکستان، پس از رد درخواست عفو عمومی زندانیان طالبان از سوی دولت و تهدیدات “نور ولی محسود”، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان و پاکستان، ۱۰ تیر ۱۴۰۱
آتش بس دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.