پهپادهای حزب الله به اسرائیل هشدار دادند!

یکشنبه 12 تیر 1401 - 23:40
https://iswnews.com/?p=74136

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای ارسال سه فروند پهپاد شناسایی به سمت مواضع اسرائیل در میدان گازی کاریش واقع در شرق دریای مدیترانه را تایید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در روز ۱۱ تیر ماه، با انتشار بیانیه‌ای مدعی رهگیری و انهدام سه فروند پهپاد در نزدیکی میدان گازی کاریش واقع در شمال آب‌های فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه شد. یکی از این پهپادها توسط جنگنده و دو فروند دیگر توسط موشک‌های شلیک شده توسط یک کشتی جنگی منهدم شده‌اند.

در پاسخ به این ادعا، مقاومت اسلامی لبنان نیز تنها ارسال سه فروند پهپاد شناسایی به منطقه مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را تأیید کرد و به جزئیات دیگر این موضوع اشاره‌ای نکرد. حزب الله این عملیات را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرد که توسط این پهپادها مأموریت خود را به صورت مطلوب و مناسب انجام دادند و پیام مدنظر به اسرائیل ابلاغ شده است.

مرزهای دریایی مورد مناقشه در شرق مدیترانه / مناطق اقتصادی انحصاری دریایی – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

اختلاف مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مالکیت منطقه‌ای دریایی و همچنین اکتشاف انرژی گاز طبیعی و نفت در بخش‌هایی از این مناطق است. اسرائیل با واسطه‌گری آمریکایی‌ها سعی بر مذاکره مستقیم با دولت لبنان برای ارسال کشتی‌های حفاری و برداشت از این منابع مشترک را دارد اما حزب الله لبنان این اقدامات را اشغالگری و تجاوز به لبنان می‌داند و اعلام کرده است که با تحرکات اسرائیل در این منطقه مقابله خواهد کرد. بنابراین ارسال پهپادهای شناسایی به میدان کاریش به نوعی هشدار حزب الله به اسرائیل برای فعالیت‌های اخیر در شرق دریای مدیترانه است.

بیشتر بخوانید: ترکیه و اسرائیل، آلترناتیو تازه انرژی اروپا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.