به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از آوارگی صدها نفر از ساکنان شهرستان بلخاب، اماکن مذهبی این شهرستان مورد هتک حرمت مسلحین طالبان قرار گرفت.

بر اساس ویدیو و تصاویر منتشر شده از آوارگان جنگی شهرستان بلخاب در روستاهای اطراف استان بامیان، وضعیت مردم بلخاب اسفناک و وخیم گزارش می‌شود. مردم این مناطق پس از حمله مسلحین طالبان برای دستگیری “مهدی مجاهد” فرمانده هزاره تبار این گروه، از ترس قتل عام و شکنجه به کوهها و روستاهای اطراف پناه بردند.

این افراد در حال حاضر از هیچگونه حمایت امنیتی و معیشتی برخوردار نیستند و نیازمند حمایت فوری کشورها و نهادهای بین المللی هستند. از این رو مجموعه “تحولات جهان اسلام” به نمایندگی از حامیان مردم مظلوم بلخاب از سفارت جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مربوطه تقاضا می‌کند تا به وضعیت این آوارگان رسیدگی و به روند بازگشت این افراد به شهرستان بلخاب کمک نمایند.

شهرستان بلخاب به مرکزیت شهر ترخوج یکی از شهرستان‌های استان سرپل در شمال افغانستان است. بلخاب به واسطه دارا بودن دهها مدرسه و مکتب دینی در افغانستان به “قم ثانی” مشهور است و در گذشته طلاب و علمای دینی اهل تشیع افغانستان برای تحصیل به این شهر مراجعه می‌کردند. مردم بلخاب در جریان سقوط حکومت اشرف غنی به رهبری “سید حسن صفایی” از مجاهدین نامدار افغانستانی در مقابل طالبان ایستادند و در نهایت با شرایط مناسبی مصالحه کردند اما فتنه مهدی مجاهد اهالی مظلوم این شهر را آواره و اماکن مقدس این شهر را دستخوش تعرض و هتک حرمت طالبان قرار داده است.

بیشتر بخوانید:
جنایت جنگی طالبان علیه غیرنظامیان بلخاب + ویدیو و تصاویر
آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و مهدی مجاهد در بلخاب، ۴ تیر ۱۴۰۱
سایه جنگ داخلی طالبان بر بلخاب؛ مهدی مجاهد کیست و چه می‌خواهد؟

ویدیویی از هتک حرمت یکی از مساجد شهرستان بلخاب توسط مسلحین طالبان

ویدیویی از هتک حرمت مهدیه بلخاب توسط مسلحین طالبان

ویدیوی شماره ۱: وضعیت ناگوار آوارگان مظلوم بلخاب

ویدیوی شماره ۲: وضعیت ناگوار آوارگان مظلوم بلخاب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. جواد سه شنبه, ۱۴ تیر, ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

    خداوند صهیونیست و استکبار جهانی رو لعنت کنه.

    پاسخ
  2. علی جلالی فر چهارشنبه, ۱۵ تیر, ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

    خداوند لعنت کند به استکبارجهانی وصهیونیست غاصب که همه رنج مسلمین وشیعیان به توطئه این ها ست وخدا لعنت کند به افراد طالبان که خود طالبان بدست آمریکا کشور مظلوم افغانستانرا تصرف کرد واین همه طلم به کسانیکه مخالف عقیده آنها باشند بچاره ویا کشته می‌شوند لعنت برصهیونیست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.