به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” به نقل از منابع میدانی، مسلحین طالبان پس از سیطره بر مناطق مختلف شهرستان بلخاب، دهها غیرنظامی را آواره و تیرباران کردند.

بر اساس گزارش‌های منابع محلی در شهرستان بلخاب، مسلحین طالبان در ۴ تیر ماه، ۹ نفر غیرنظامی شامل: پنج نفر کارگر معدن، دو چوپان و دو غیرنظامی دیگر را در مناطق جه میرک، گلورز و معدن زغال سنگ تیرباران کردند. از سویی دیگر صدها نفر از ترس خشونت‌های مسلحین طالبان از روستاهای تخشار، قلعه گگ، لرکرد، هوش و… به کوه‌های اطراف این شهرستان فرار کرده و آواره شدند. در شهرستان های دره صوف در استان بامیان، لعل و سرجنگل در استان غور و شهرستان یکاولنگ نیز درگیری‌ها و اعتراضاتی رخ داده است. آمار دقیقی از تعداد افرادی که توسط مسلحین طالبان به قتل رسیده‌اند در دست نیست، اما مستندات تصویری از بلخاب، صحت ادعای کشتار غیرنظامیان را اثبات می‌کند.

مسلحین طالبان پس از کنترل شهر ترخوج مرکز شهرستان بلخاب، با همکاری عوامل نفوذی موفق به شناسایی اهالی ناراضی و برخی طرفداران مولوی مهدی مجاهد شدند. طبق اظهارات منابع محلی، منازل این افراد غارت شده و اکثر آنها با اتهامات مختلف اسیر و شکنجه شده و در صورت مقاومت تیرباران شده‌اند. همزمان با این موضوع فرماندار طالبان در بلخاب نیز اعلام کرده که حکومت هیچ مشکلی با مردم ندارد و آنان می‌توانند به زندگی عادی شان ادامه دهند!

هر چند درگیری بین مسلحین تابع مولوی مهدی مجاهد و مسلحین حکومت طالبان در شهرستان بلخاب ماهیت باطلی داشت اما کشتار غیرنظامیان جنایتی غیرقابل توجیه است که همواره در کارنامه‌ی طالبان می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و مهدی مجاهد در بلخاب، ۴ تیر ۱۴۰۱
تحولات افغانستان و پاکستان، ۳ تیر ۱۴۰۱
سایه جنگ داخلی طالبان بر بلخاب؛ مهدی مجاهد کیست و چه می‌خواهد؟

پی‌نوشت: درگیری بین مولوی مهدی مجاهد و حکومت طالبان ماهیت باطلی داشت و خسارت آن تنها به مردم غیرنظامی و مظلوم شهرستان بلخاب وارد شد.
اکنون این سوال را باید از جنگ طلبان و مشوقین جنگ در افغانستان پرسید که مهدی مجاهد که برای دادخواهی مردم هزاره و اهل تشیع عربده می‌کشید کجا رفت؟ آیا غیر از این است که او هم همانند اشرف غنی، ژنرال دوستم، عطا محمد نور و… به ناکجاآباد متواری شد؟
همچنین از مدافعان چشم و گوش بسته طالبان از “ملاهای اسلام نشناس قندهار تا دیپلمات‌ها و رسانه‌های کابل نشین” باید پرسید بر چه مبنایی غیرنظامیان اهل سنت و شیعه را قتل و غارت می‌کنید؟

ویدیو: تیرباران غیرنظامیان توسط مسلحین طالبان (مکان احتمالا در شهرستان بلخاب)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. دوشنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

    و در ادامه.. ضمن تسلیت بر خانواده این افراد. و همچنین کرامت یک انسان مسلمان روی زمین. اما امریکا بشدت تمام عیار هرگز نمی خواهد افغانستان امنیت داشته باشد،و در درون خود طالبان و بیرون از طالبان و هرجایی افغانستان مطمعا ادم های بسیار زیادی داشته. در درونی ما! کلی آدم داشت مثل مجاهدین خلق،چریک فدایی و .. بنی صدر و .. دیگه برسه به اونجا. همین دیروز بودجه ۶۰۰ میلیاردی دلاری برای ضدیت با جاده بزرگ چین تصویب کرده،که مطمعا بخشی برای اشرار و اوباش ها و سیستم ها جنگی که در افغانستان،عراق،سوریه، و .. می باشد.

    پاسخ
    1. محراب سه شنبه, ۷ تیر, ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

      سلام اولا نوشتار صحیح اذهان (جمع ذهن) با «ذ» است نه “اظهان”. دوم اینکه این اخبار دروغین و جعلی نیست و مستندات آن ذیل خبر درج شده و در بیانیه های شخصیت های برجسته اهل تشیع افغانستان نیز منتشر شده است.
      در ضمن نهادهای نظامی ایران مسئولیتی در قبال جنایات فرد و یا یک گروه در کشور دیگری از جمله افغانستان ندارند. عدم تسلط به مسائل رسانه‌ای و امنیتی ریشه‌ی ارتباط دادن مسائل گوناگون به یکدیگر است.

  2. پری سه شنبه, ۷ تیر, ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

    اینا مگه همونایی نیستن که پارسال برخی تو کشور می‌گفتن درویش و صوفی‌اند و عوض شدن و برادرای مان؟

    پاسخ
    1. محراب سه شنبه, ۷ تیر, ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

      سلام ماهیت تشکیلات طالبان ارتباطی با مسائل خرد از جمله کشتارهای اخیر ندارد.

  3. سعید یکشنبه, ۱۲ تیر, ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

    بازم میگم خدا رحمت کنه مرحوم خلخالی رو که تونست با اعدامهاش سوسنگرد رو آروم کنه. هنوزم مطلبی واسه بولدوزر های عدالت تو ایالت گجارات چیزی ننوشتین.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.