به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” افراد ناشناس با هفت فروند راکت شهر مرزی ترمذ واقع در جنوب ازبکستان را از خاک افغانستان مورد حمله قرار دادند.

افراد مسلح ناشناس در ۱۴ تیر ماه، مناطقی در شهر مرزی ترمذ واقع در جنوب ازبکستان را با استفاده از هفت فروند راکت ۱۰۷ میلی‌متری مورد حمله قرار دادند. این حمله منجر به تخریب چند ساختمان مسکونی شد و هیچگونه تلفاتی به دنبال نداشته است. طبق اظهارات منابع محلی در افغانستان، مبدأ حمله روستای توقه‌یی از توابع شهرستان شورتپه واقع در شمال استان بلخ بوده است.

وزارت خارجه ازبکستان با انتشار بیانیه‌ای حمله راکتی به شهرستان ترمذ را تایید کرده است اما مقامات محلی طالبان حمله راکتی از خاک افغانستان به ازبکستان را تکذیب کرده‌اند. در پی این حمله، مقامات مرزی ازبکستان برای گفتگو با مقامات طالبان و جلوگیری از وقوع چنین حملاتی وارد گذرگاه مرزی حیرتان در افغانستان شدند.

این دومین حمله راکتی به ازبکستان پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان است. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله پیشین را به عهده گرفته بود اما تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی داعش به پاسگاه مرزی ازبکستان + ویدیو

ویدیو: محل اصابت یک یا چند فروند از راکت‌های شلیک شده به سمت شهر ترمذ در ازبکستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.