انگلیس مدعی توقیف تسلیحات ارسالی ایران به یمن شد

پنجشنبه 16 تیر 1401 - 22:53
https://iswnews.com/?p=74408

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروی دریایی ارتش بریتانیا مدعی توقیف محموله تسلیحات ارسالی ایران به یمن در آب‌های جنوبی دریای عمان شد.

بر اساس ادعاهای ارتش بریتانیا، کشتی های جنگی نیروی دریایی ارتش بریتانیا با پشتیبانی بالگردهای تهاجمی و ناوشکن یو اس اس گریدلی ارتش آمریکا، در بامداد ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ۱۴۰۰) و ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۴۰۰) سال ۲۰۲۲ میلادی، موفق به کشف و ضبط محموله‌های تسلیحاتی ایران در قایق های تندرو قاچاقچیان در آب‌های جنوبی دریای عمان شدند.

تسلیحات توقیف شده شامل موشک‌های زمین به هوا ۳۵۸ و موتورهای موشک‌های کروز ۳۵۱ با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است. وزارت دفاع بریتانیا معتقد است که این تسلیحات همان موشک‌هایی است که انصارالله در حملات سال‌های اخیر به تأسیسات شرکت آرامکو در عربستان سعودی و حملات سال گذشته به امارات استفاده کرده است. مقامات انگلیسی این اقدام ایران را ناقض قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته‌اند و خواستار رعایت تعهدات قوانین بین المللی و حفظ نظم در دریاها شده‌اند.

آمریکا، عربستان سعودی و حالا انگلیس بارها مدعی کشف و ضبط محموله‌های تسلیحاتی ایران در دریای سرخ و سایر آب‌های بین المللی در حومه‌ی یمن شده‌اند اما این ادعاها یک جانبه بوده و تاکنون توسط مقامات ایران و یمن تایید نشده است. بر فرض صحت ارسال تسلیحات به این روش نیز باید گفت در شرایطی که تمام کشورهای شرقی و غربی انواع تسلیحات خود را به دشمنان منطقه‌ای ایران اعم از رژیم صهیونیستی و کشورهای عضو ائتلاف سعودی عرضه می‌کنند، تجهیز نظامی یمن اقدامی معقولانه و صحیح است.

بیشتر بخوانید: سلاحهای ایرانی در دریای عرب ضبط شد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی اس اس جمعه, ۱۷ تیر, ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸

    اصلا به فرضم اینا درست بگن یه چیزی خودشون میرن کلی سلاح تجهیزات میدن به عربستان اونم کشوری که اعدام هاش به بدترین شکل یعنی گردن زدن هست چی میشه گفت برید خودتون خر فرض کنید شما ها پاش بیفته بمب اتم هم میدید به عربستان

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.